nytt...

nu har den 4.e och förmodligen sista hästen flyttat, men dyker något mer lämpligt hem upp så kan jag lämna ut någon till på foder, tänker dock inte leta aktivt... 
 
nu är de bara vänta tills flocken hittar sina nya positioner och lugnar sig, lite stökigt när ledar stot försvinner och en ny surpuppa flytta in, Dimbra är fortfarande väldigt osäker men vissa dagar är bättre och vissa blir de bakslag på, dock kan hon äta med några andra nu utan att flyga på dom. 
 
 När vi ändå leverera häst till Gävle passade vi på att besöka Valbo, resan gick ju skapligt med 2 ungar som inte vill åka bil, men ingen barnvakt så fanns inte mycket annat att göra. Shoppa däremot var ett rent helvete, våra ungar hördes i varenda affär :-\ helt förvildade efter att ha suttit still 2 timmar. 
Lite mat och lek och varsin ny jjacka fick de bli åt dom. Själv köpte jag bett till Draumsýn och lite smått och gott på Ikea. Vidare in till Gävle och biltema och jula, biltema blev de bara saker till bygget och hästarna, jula fick jag besöka själv då Tomas vägra gå i en affär till med ungarna så de blev en ensam tripp dit, dock blev de dagens mest lyckade köp då jag köpte snickarbyxor åt Nikolaj och ajje fick "bara" en tröja. 
Resan hem var fantastisk då båda barnen sov och öronen fick vila! 
Tusen tack till Wilma och Michaela som passa Izor och höll koll på hästarna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0