55,5 arbets timmar senaste veckan

Ja då var de äntligen fredag och jag jobbar kväll, sen blir jag ledig 3 dagar. Känns som att de behövs igen då jag gjort 55,5 timmar senaste veckan. Första lediga helgen på 15 veckor är de ju oxå!!

Hade fundering på att åka på premieringen i bollnäs i morgon men vet inte om jag orkar och har lust faktiskt.
Känns som jag varit borta på tok för mycke nu på slutet. I morse när jag vakna mucka jag efter mammor och föl som har stått inne i natt, sen blev de båda små drifterna och nästan hela Nickans hage oxå. Den är ju så liten så hon måste få städat där några gånger i veckan. Men bra är hon i fötterna iaf så de är väl värt de då. När jag sen kom in hade de små vilda bäbisarna lyckats hä ner den stora ljusstaken jag haft på rumms bordet så de var glasbitar överallt, den var ju inte liten innan den åkte i golv om jag säger så...

Fy å usch.. Idag har jag satt ut ungarna på annons.. Känns inget vidare.. Men kan ju inte ha dom kvar heller.
Men tänk om dom hamnar hos elaka människor?? Fy nä jag tänker ta betalt för dom så hoppas då verkligen att de är djurvänner som köper dom.



Hoppas på att denna fina bild med mina små underverk lockar snälla kärvänliga människor..

Just nu sitter jag på jobbet och skriver, de är rast här nu. Bara "sista" rycket kvar så de går fort bara rasten tar slut nån gång. Sen måste jag hem och äta för de behövs verkligen, tog bara 2 mackor innan jobbet för jag hann inte laga någon mat idag heller. En glass på vägen till jobbet hann jag ioförsig med. Sen ska jag in med Nickan i stallet tänkte jag och se hur läget är med fötterna om hon skulle behöva verkas i kväll kanske, blir ju väldigt tätt mellan verkningarna nu då hon haft fångkänningar.
Maj var upp och hämta en av sadlarna i veckan och hoppas hon kan ha den på sin häst så vi båda blir nöjda, lät som hon skulle testa den idag. Får se om de blir långritt med lillbo gänget nå tag, dom hittar ju över hoberget till lössenbo och tillbaka på träkesbovägen dom och de skulle vara kul att följa på en sån tur, sugen med Anna?? I helgen måste jag ta mig ut på en tur så jag vet hur sadeln passar. Nu har jag börjat leta en loksele till Fjant så jag kan pröva dra lite stock med honom. Ska ta bröst selen i helgen tänkte jag och hämta lite små stock som jag ska måla och använda som träningsbommar till hästana. Tepee kan behöva träna på att lyfta sina stora snubbliga fötter lite och så hade jag tänkt ha små hinder så jag kan löshoppa de små och ev göar någon rolig agillity barna åt dom. Full rulle är de jämt tror jag!!

Nä nu ska jag ut och jobba igen... Hörs och på återseende...


Kommentarer
Postat av: Anna

Klart att man är sugen =) Får träna upp dunderklumpens ben bara =) Vi kanske vill ha sälen, lkite osäker än....

2008-08-29 @ 21:34:44
Postat av: Anonym

Klart du ska ta betalt för ungarna! Man vill veta att de hamnar i säkra hem. Men jag har nog lite kompisrabatt om jag käöper en va? ;-) Haha! Är hemskt sugen. Får se om Pelle viker sig. Verkar som så. Jag vill! Älskar ju missekurrar jag..

2008-08-30 @ 16:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0