75 & 76

Ja Så stor har mina föl blitt! Örly 75 cm hög och Flinga 76 cm. Låter ju inte mycke för att vara hästar men jag tycker ändå att dom blivit stora. Flocken har varit på skogs bet från nio tiden i morse till 9 nu i kväll. Jenka, Örly, Dillba och Flinga får sova inne i natt. Har ju regnat nästan hela dagen och föl ungarna var pissblöt och skakig så jag tyckte dom skulle få torka riktigt. Inne väggen är klar nu. Bara ytter väggen kvar, men har ingen panel ännu. Sugen på falun i helgen, där finns ju både bygg max, willys och öb! Å vagn har vi ju att köra i. Men jag ska hämta hem spån oxå i helgen och fylla drifter och boxar inför vintern tänkte jag. Så vi får se vad som händer och sker..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0