Jobbet var sig likt

Då var första kvällen på jobbet gjord. Inte mycke förändringar sen man var där, någon hade fallit bort men inte just nå tidskrävande. Så i stort sett var de lika som innan semestern! Nickan har gått utan gräs i 3 dagar nu, syndes skillnad redan igår och de är ju bra. Hon har ju trotts allt kompisarna på andra sidan tråden så de går bra att vara själv ändå. Just nu är mammor och föl på ett bete breve sin vanliga hage, Fjant, Dusty å Turbo betar på gräsmattan. Sissi å Tepee är i sin vinter hage. Onsdag kväll blir de till att hämta sista lasset spån. Sen hoppas jag att de räcker en bra bit in på vintern. Verkar som om Tomas fått tag på hö åt hästarna så de finns när mitt tar slut, var en på hans jobb som hade lite att sälja. Men de är som vanligt en pris fråga! Men foder måste jag ha och då brukar de få kosta. Ska försöka fixa ut lite bilder hit ikväll, blev ju ingen ny lösdrift i år då vi renovera den som fanns. Men den blev skit fin denna oxå nu med nytt tak och så. Så nu duger nog denna några år till!! Fölen har ju växt på sig lite så de skulle behöva komma nya kort på dom oxå så folk får se vad fin dom blitt. Nu ska jag ut och göra ett ryck igen innan jag ska iväg och jobba, hoppas de kommer in lite kort senare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0