Sista jobb kvällen innan ledigt

Ja i kväll var de skönt att sluta och veta att jag har en dags ledigt! Tror jag ska göra ett ryck och mucka åt kaninerna då. Skulle försöka komma ut och rida en vända igen oxå och se hur nya sadeln passar på en riktig ritt. Vore ju bra att veta innan den andra blir såld. Igår verka jag Flinga och de gick förvånande bra! Värsta problemet var ju att få på grimman. Hon är ju van att lyfta fötter när hon är ute och så och de gick bra även att stå ett tag på 3 ben. Raspen var lite obehaglig men de gick bra ändå. Trodde de skulle växa bort de där rädda men när då? Allt går ju så bra med henne när hon får komma och bestämma. Men de kan räcka med en för snabb rörelse så håller hon sig på en par meters avstånd och där verkar hon inte alls så rädd. Hoppas min bok kommer i morgon så jag kanske kan få något bra tips i den. Hon tycker väldigt mycke om att bli tagen på och borstad, så länge hon vill och absolut inget händer. Ja ja, problem är till för att lösas så detta ska nog gå bra så småning om. Men tid är tyvärr en brist vara ibland på denna gård!! Hoppas verkligen att jag kan sova i morgon, vakna ju halv 8 i morse och omöjligt att somna om så jag klev upp och släppte ut hästarna. Sen dona jag åt katterna och så kom Tony förbi och låna timmer vagnen. Apotin vakna och de blev en morgon promenad. Getingarna är så slö nu och jag håller på att få panik så hälften vore nog! Undrar hur många mil jag sprungit för att ta skydd mot alla getingar, förmodligen många.. Blir bara värre med åren känns de som. Men dock svimmar jag inte av längre så de kanske blivit lite bättre ändå, verkar som jag tar till flykten innan jag tuppar av nu :) Nej men nu ska jag kolla blocket och hästnet å sen ska jag sova :) :) :) ska bli fantastiskt skönt :) :) god natt, i morgon e en annan dag....

Kommentarer
Postat av: Linda

Tja ! Kul o va ledig? Det är nog bara o pyssla med henne så ger det sig nog med tiden...tror jag iaf..Vill du ha en till brunskäck då?? Hon e väldigt billig nu... Kram

2008-08-27 @ 09:55:24
URL: http://www.trollans.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0