Taket på plats

Ja då har 3.e semester veckan gått. Oj vad fort allt går! Idag har jag mesta dels snickra i ös regn, kan väl inte säga att de var nå vidare att sitta på taket och lägga plåt i regnbyxor. Inte blev de helt ok heller men de duger gått å väl. Har en halv vägg på insidan att klä i veckan och sen är de ytter panel och lite vind skivor kvar bara. Skönt att få de klart innan vintern. Bjöd hem Lena å Janne på korv gryta oxå idag, dom hade tårta med sig och så åt vi av de som var kvar av glass tårtan, men över halva den är kvar och mycke fika ännu, bara hoppas någon kommer och fikar denna vecka då. Idag har mammor och föl varit inne och torkat på lite, behövdes när de har regnat som de gjort. Örly fick sina fötter fixad oxå. 3.e gången för han de men de skulle bråkas en hel del idag oxå. Sluta med att han fick sitta fast i 2 grimskaft så gick de bättre, han kände väl att de var kört och inte gick att bråka mer och lugna sig. Flinga har haft grimma på sig för första gången idag. Hon är van att lyfta fötter och så utan den. I morgon hoppas jag på uppehåll så jag kan fixa klart de jag ska hinna innan jag ska börja jobba igen. Skönt att slippa ha massa kvar när jobbet börjar så man slipper ha fullt upp dygnets alla timmar igen som de har varit sista halv året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0