Veteraner på äventyr

Ja idag gjorde Anna å jag i ordning tant Sissi och farbror Tepee och gav oss av mot bruket! Såg inte vidare ljust ut när jag vakna i morse, regnet öste ner och Turbo var på rymmen. Men strax före 12 sluta de regna och Anna kom strax efter. Vi begav oss strax före 1 tiden, dom skötte sig alldeles alldeles utmärkt mina kära hästar och de var absolut inga som helsta problem elle dumheter efter vägen. Vi gick genom woxna samhälle då vi inte riktigt viste hur hästarna skulle reagera att gå över båg bron där, men dom lyfte huvudena och kolla läge, sen sänkte dom ner huvudena och traska så fint över fast de var oljud på andra sidan. När vi passerat 301:an klev vi upp och red igen. Vi kom nog fram till Anna och hagen ca 15.20 eller så. Vi gick och visa hästarna var hagen gick och så och sen dröjde de inte många minuter förän himlen var kol svart och någon praktiskt taget hällde vatten från skyn! De riktigt tok regna :) hästarna vände bara baken mot vädret och vi gick in. Väl där inne lös blixtara upp och propp skåpet smällde till åtminstone 3 gånger. De var riktigt rejäla åsk smällar, tur inte hästarna gick genom tråden säger då jag. Men allt verka vara lugnt, dom var väl inte så pigg efter 2.5 timmars promenad. Raspa till fötterna lite snabbt, dom ska ju ha nå att slita på vägen hem oxå. Ström fick dom oxå innan jag måsta hem. Jag å Maj skulle ju iväg och hämta spån igen. Men nu har jag inte plats att hämta mer så hoppas de räcker länge nu då. De känns fruktansvärt tomt nu när stor hästarna är borta, men jag har ju haft dom så länge så de liksom hör till att dom ska vara här hemma. Men om 2-3 dagar ska dom hem igen. Nu måste jag ut och fixa med de 8 som är kvar hemma, alla går i fel hagar just nu och dom ska tillbaka till sina natt hagar. Nickan är mycke, mycke bättre nu ser de ut som :) tur hon slipper ha så ont gumman min. Ja trevlig afton på er som läser här då :)

Kommentarer
Postat av: Marie

Det blir en sony ericsson w890i :) Vi åker till husvagnen ikväll, kom dit å hälsa på om ni får tid vettja!

2008-08-14 @ 15:09:48
URL: http://marieivarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0