Dagarna som gått

Julafton
Då jobbade jag kväll 15.45-21.45
På dagen innan blev de urmuckning av drifter och nytt fint spån.
En skaplig promenad med Apotin
i raskt tempo gjorde susen.
På kvällen var de till att jäkta hem och natta djuren
och göra ordning inför juldagen..

Juldagen
Då var de enbart jobb som gällde.
Började 07.30-21.45
Inga timmar alls att åka hem på!
B/K tur = mördarpass.
Hem och mysa med djuren på kvällskvisten,
uppe halva natten sen.

Annandagen
Tog de mest bara lugnt på dagen.
Gick efter skoterspåret med Apotin.
Hur skönt som hellst!!
Såg jätte mycke rådjursspår :-)
Dom har varit hemma hos oss och beta tråd i tråd med
hästarna några dagar nu på slutet.
Sen bar de av mot långhed för att fira jul
med pappa, Ingela & Jens.
De var gott med julmat :-)
Har inte handlat hem ens en skinka i år..
Tommy kom oxå förbi, rätt så dragen,
han hade varit på bandy derby.
Sen åkte jag och Mia på folkan och hela huset gungar.
De var en av de sämre gångerna jag varit där.
Dansa en hel del trots allt men orkestern
var av sämre slag, dålig musik..
Lena, Linnea och Pelle var oxå där.
Å Anna som jag sett fram emot att skåla med
träffa jag bara på en snabb vända :-(
De var sådan röra med folk och nästan ingen annan jag kände.
Kvällens drink lista för mig var:
-1 st drink jordgubbsvin och sockerdricka.
- 1 st drink amarulla och mjölk.
- 1 st cider på folkan, melon som påminde om kattpiss.
Sen fick de vara nog!!

Lördag
På dagen var de samma vanliga rutiner med alla djur.
Vakna före 9 fast jag inte kom i säng förän efter 3 kvällen innan.
På kvällskvisten kom Lena, Janne och mamma och fira "jul"
utan julmat.
Bjöd på tacos iställe!!
Senare på kvällen kom Anna & Christer och spela spel.
Anna å jag var skit hajj på de och utklassa grabbarna rejält.
Roligt var de!

Söndag
Då blev de Erik, Ulla-Britt och Jörgens tur att komma på mat.
Blev tacos även den dagen.
Hade ju gjort färs på över 3 kilo så de fanns massor kvar.
Men blev fortfarande kvar sen dom ätit :-(
Tur jag har kaniner en sån gång!!
Dom blev väldigt glada över alla grönsaker.
Turbo blev verkad och de gick bättre nu än sist,
han har krångla nägra gånger på slutet.
Inte vela stå syill och pröva resa sig och jävlas lite..
Men nu stod han mestadels still.

Idag måndag
Delad tur på jobbet :-(
07.30-12.00
hem en vända och tillbaka
15.45-21.45
Fy vad domen de är att åka till jobbe 2 gånger på en dag!!!
De har varit -17 grader i natt så även lill flocken
har haft fri tillgång på hö sen igår kväll.
Inte van att de ligger foder kvar när man ska mata dom.
Oftast brukar de vara totalt rent när nästa fodring sker.
Dom är ju ganska så duktiga på att äta allt dom får,
inklusive sånt som dom inte bör.

Detta var allt för nu..
GOD FORTSÄTTNING!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0