Snöig ledig helg


I fredags Var vi på kalas till Emil och Nova.
Dom blev 2 år, svårt att köpa nå åt dom i den åldern..
Passa även på att handla på dollar och äta på max med Lena & Janne.
Han är lite stel än Janne vill jag lova.
Senare på kvällen lyfte vi upp 2 balar torr hö på skullen och passa på att byta en hösilars bal med Erik.
Han har torrare foder än mig och då är de bra vi kan byta.
De jag har är så pass kraftigt att han inte behöver ge kossorna kraftfoder.



I lördags vart de en fin dag och vi passa på att ut och gå
 och njuta av en riktigt skön och kylig prommenad med Apotin.
Han trivs så bra när det är vinter killen.
Han älskar att busa och leka i snön.
Sen vart de plogning och snöskottning,
skönt när de väl sluta snöa så de gick röja undan allt.
Blir så mycke trevligare att vara ute när man kan gå igen..


Apotin efter rävaflyvägen



Ja så här plumsigt har dom de i hagen!!
Far och söner gör upp gångar att gå på.
Örly lär av Fjant medans Turbo är stor nog att spåra själv :-)
Sen att man möts på spåret gör väl inget.


Här har jag hjälp när jag går och skottar fram hag-trådarna.
Gissa om att de var tungt!!
Jobbigt med 4 och 5 trådar när de ska snöa över och lägga sig på backen.
På vissa ställen var endast översta tråden framme och resten under snön.
Sissi och Tepee kan dessvärre inte gå på sitt vinter bete nu,
hagen har braka ihop på 3 ställen så de är helt öppet så dom kan gå ut om dom vill.
Känns inte allt för säkert så nu går dom bara i sin vinter hage tills vidare.


Börjar nog bli mör i små benen vad de ser ut som...
Dusty först i närmsta klungan, följd av Örly, Jenka, Fjant
Och Flingas rumpa framför kameran :-)
Långt där borta syns Dillba och Nickan.


Nja nu tar Jenka en paus.
Orkar inte alls med att motinera mera.
Bättre att vänta tills små trollen bana väg så de blir lättare att gå :-)
Bekväm??
Jo...


Vissa har ju lega inne och gotta sig och inte märkt av ovädret alls!!
Vide på sin vanliga sov plats.
Att de kan vara bekvämt där??
Måste ju vara kallt att lägga sig??


Å huskatta Murran/Murre trivs oxå inne nu.
Lurvas fina mamma..
Saknar Lurvas så enormt!!
Prosessen med veterinära ansvarsnämden är i full gång och de har växlas massa brev.
Nu tycker jag de är upp till dom att göra sitt jobb..
Väntar och ser vad som  händer..
Liksom känns som jag verkligen gjort de jag kunnat för Lurvas nu.

Idag har jag beställt och betalat herbalife.
Bör komma innan veckan är slut.
Ser fram emot att börja med detta.
Att förhoppningsvis bli piggare och må bättre utav detta.
Om jag sen minskar något kg på kuppen är väl de bara bra.
Har väl inte så mycke fett lager på de viset,
22,9 hade jag och man ska ligga mellan 21-33.
Men muskelmassan vill jag öka på!!
Alltid bra, dels med jobbet hemma på gården och sen jobbet på byn.
Vill absolut inte bli den på jobbet som gnäller att något är tungt.
Tvärtom!!
Kroppen är till för att arbeta och är gjord för de.
Sen är de upp till mig att se till att den fungerar och håller den igång.
Vist, värk är något helt annat och de kan man bara påverka till viss grad,
men de går alltid att bygga upp de friska runt de sjuka så de brukar gå ändå.
Nä hoppas verkligen att de är en bra kur för mig!!

Hej svej så länge läsarna!! Höres mer en annan dag...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0