Födelsedagar

I dag fyller Apotin år :) och mamma. Grattis på er. 9 juli är ett mystiskt datum för mig pga många saker. I dag när jag vakna släppte jag flocken på bete i trädgården. Dom gör minst lika snyggt som gräsklippen, om inte ännu snyggare! Tack vare att dom e så små trampar dom ju inte sönder marken heller, men dom rättar till om de är ojämt. Sen åkte jag till bollnäs, Apotin fick vara hemma för jag behöva spela musik på max idag och rensa tankarna efter morgonens start, fick lite att fundera på i morse. Och då är de extra skönt med hög musik, tur bas lådan håller än. Börja med att åka till vettrinären och köpte mat åt Apotin och fick recept till Nickan. Sen åkte jag in i röran på stan och kolla lite affärer. Behövde ju nå present till mamma men var så dåligt med fantasin så jag hitta inget. Åkte ut på dollar, hitta inget till hon där heller! Men 8 nya koppar till mig själv hitta jag och en ny vatten tunna till mammor och föl. På vägen hem kom jag på att fot vård kan man nog ge hon och de hängde Lena oxå med på så då fick de bli de och så fixa Lena blommor. Träffa pappa å Ingela på dollar och dom var de bra länge sen jag såg så de var ju kul. Hann inte vara hemma så länge för vi skulle ju fira födelsedagarna oxå och de hade vi bestämt att vi skulle göra i långhed. Självklart skulle Apotin oxå med och fira så de blev ute serveringen på byggde gården. Apotin fick smaka banan muffins men tyckte nog de var roligare med Saga än fika. Väl hemma igen så var de dax att fixa djuren, nytt vatten åt alla och mat till kaninerna. Ansträngde mig inte så mycke mer då alla såg både ren och hel ut. Nu finns faktiskt allt virke till en ny drift, 6 meter lång kommer den bli. Men kommer inte ihåg hur lång tak stolarna är så bredden är svårt att säga. Kan dom ha varit 5 meter tro? Å plåten jag har har jag totalt glömt hur många kvadrat den skulle täcka :) men kan de ha varit typ 30 tro? Hur kan man bli så vimsig att man glömmer sånt? Strumpan är hemma nu, snart dax för henne att föda oxå. Hoppas allt går bra:)

Kommentarer
Postat av: Denise

Vad tycker du är viktigast, självförtroende eller självkänsla? :) http://naztysbunny.blogg.se/2008/july/sjalvfortroende.html

2008-07-09 @ 23:11:09
URL: http://naztysbunny.blogg.se/
Postat av: M a m m a . J e s s i c a

God Kväll!



Kika gärna in hos mig om du har lite för dig :o)

2008-07-09 @ 23:12:44
URL: http://jyees89.blogg.se/
Postat av: M a m m a . J e s s i c a

Tack så mycket :o) Eller vad man ska säga :)

2008-07-10 @ 09:38:46
URL: http://jyees89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0