Hö skörden klar

Ja då var hön inne. Tog in hälften i tisdags och så kom regnet. Fick avbryta och börja om från början på onsdag morgon, bara sprida ut skiten igen och göra om alla moment! Inte kul men vad fan gör man?? Alla strängar hann inte torka riktigt så nu har jag stall gången full med hö så tork där och löst på skullen. Bara hoppas de går få de tort så. Igår kväll fick jag nå ryck och blev tok sugen på kina mat. Hörde med Lena å Janne och dom ville oxå med, men jag skulle ju ha med Apotin som vanligt så de blev till att ta hämt mat och åka ut på långnäs och äta, var mysigt de oxå och sitta i båt hamnen och kolla på båtar. Sen följde vi med till långhed och gick med alla 3 hundarna där. Var nå väldigt vad med mygg dom hade där! Inte är de så mycke här i skogen. Undrar om de kan vara alla medel jag häver på hästarna som skyddar? I morgon ska jag åka och hämta ut fenylbutazon på apoteket och fixa salt på granngården tänkte jag, sen ska jag fan i mig bara ta de lugnt och ha semester! Har sagt upp hem tel idag oxå, hade ringt för knappt 15 kr på förra räkningen och internet fungerar inte heller så jag tycker de är en totalt skit onödig utgift! Ända som ringer är ju massa försäljare bara. Om jag nån gång lyckas få ordning på datan så skaffar jag trådlöst internet iställe. Jo Tony fick sin katt i helgen och de verkar fungera bara bra, tur de. Lurvas är fortfarande kvar här. Får väl se om dom hämtar han elle om han får stanna, han sover i sängen på nätterna och är ute om dagarna. Idag upptäckte han hästarna och då blev han liksom full stor kille och flög i luften. Eila och Maj kom och hälsade på idag, jätte roligt att se Eila, inte ofta vi ses nu mer tyvärr. Men man har ju fullt upp jämt. Blev ju erbjuden mer hö idag, slaget och torrt, men har ju inte plats för de så de var väldigt synd. Hade ju bara varit och bala de och kört hem de, men så kan de bli ibland. I helgen hade jag vela göra nå annorlunda och roligt, bara för att bryta alla rutiner. Men vad? Finns ju absolut inget att göra här i kring.. Får fundera ut nå! GOD NATT...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0