Semestern har börjat

I fredags jobbade jag sista kvällen innan semestern. Så kämpigt de var sista timmarna! Jag hade liksom lagt av och orka inte engagera mig i de krävande jobb man faktist har. I lördags tog jag rejäl sov morgon och sov till efter kl 10. Sen gick jag iväg med flocken till skogen. Dom har inte varit där på ett bra tag så de hade växt rejält där. Bara orken kommer ska jag fixa så dom har hela skogen att gå i men de är förbannat jävla drygt att gå med spett och dunka stolp. Igår slög vi hö åkern, tog några timmar, så skulle de ju spridas ut oxå. Målade om de lila rummet uppe, vitt blev de med en 20 cm bård. Snyggt tycker jag! Men smaken är som baken. Anna å Christer kika förbi och hälsade på, å vad som hände sen såg jag inte mycke av. Fick något i ögonen som sved värre än nå annat jag varit med om! Var precis som att ögonen brann!! Kunde absolut inte titta, tvätta å tvätta. Christer stack hem och fixa ögon skölj, ögon droppar och gel. Som tur var släppte de sakta men säkert. Men de var som om hjärnan oxå ville brinna och där tårarna runnit blev de rött och elda oxå. Ända jag kan tänka mig jag reagerat på var att jag klippte gummi trädet igår och de blöder ganska mycke. Måste på nå vis fått de på fingrarna och sen klia mig i ögonen. Lena å Janne dök oxå upp, var meningen dom skulle ta med sig Lurvas hem men vi sköt upp de till tisdag. I natt har de varit vaken natt, Strumpan börja föda. 4 ungar blev de, men en stackare var så svag så den dog. Fy så hemskt de var. Den kunde inte röra sig nästan, väckte tomas och undra om han kunde hjälpa den, men han vägra! Upp till ungarna igen och då börjar den lilla tok skrika, börja krampa, flög bakåt och bara skrek! Strumpan och jag blev förtvivlad. Sen börja han andas sakta djupa andetag och så blev den kall och rätt som de var tog den 2 djupa och somna in.. R.I.P lille vän. Idag har hön blivit vänd, hoppas på fint väder så den kommer in snarast. Joel å Matilda har varit hit flera gånger varje dag denna vecka. Matilda åkte hem alldeles nyss, hon har varit här nästan hela dagen:)

Kommentarer
Postat av: Marie

Jaså ska Lena och Janne ta Lurvas??

2008-07-15 @ 22:25:45
URL: http://marieivarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0