Stor handla

Ja ha ja, de blev inge riva hage idag. Värmen höll i sig och jag hade ingen som hellst lust att arbeta i hettan. Drog iväg till bollnäs i ställe och brände pengar kan jag säga. Över 1500 spänn på lidl och de var då rekord på den affären. Men mat lär man ju ha. Köpte en fritös i all hast men jag har ju vela ha en sån i typ 10 år men jag har ju varit för snål jämt tidigare! Än bättre investering gjord jag nog när jag köpte uppladdningsbar lock och platt tång! Har prövat den idag och de fungera väldigt bra. Så nu kan jag gå runt och fixa andra saker och ändå få håret fixat. 1000 lapparna verkligen flög igår så jag kanske måste kolla om de blev nå kvar på konto så jag överlever månaden ut. Ja men de är ju bara 3 veckor till lön så skit samma nu när de finns mat. På kvällen åkte vi till långhed och kolla på Lena & Jans nya hus, jätte fint. Nu i kväll Tänds grillen där och jag ska ta med Apotin och åka dit och äta. Igår sa Steve att jag får ta hö på åkern vid huset. Så skönt att veta man har foder åtminstone 3 till 4 månader åt små hästarna i vinter. Sen blir de vackert till att köpa. Synd de inte går ta 2 skördar på den åkern. Men på ett vis e de ju bra att de är gammalt och över växt så jag har ett bra fång foder till Nickan oxå. Allt är på 2 vis jämt känns de som. Nej nu ska jag sätta lite fart så jag kommer iväg till långhed nån gång!!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej!!

Här hittade jag ju din blogg oxå:) Jag visste inte att du hade en. Den ska följas. Alltid lika kul att snoka i andras privatliv:)

Ha de så bra!!

2008-07-06 @ 09:23:27
Postat av: tåbbe

hehe :) kul och läsa lite får en lite smått interesserad på kvällskvisten :) kram ha det bra

2008-07-07 @ 00:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0