13 Juni 2008

Regn å regn och nu åskar och smäller de rätt rejält igen, å stackars elektrikern är ute och kopplar in nya el skåpet! Men dom lova ju att dom skulle fixa de innan vintern så dom är väldigt sen så då kanske dom får skylla sig lite själva. idag har jag stor städa badrummet. Skura väggar och putsa fönster. De blev kanon fint! Å luktar nytt.. Så har jag plantera om lite blommor och fixa nya gardiner i hallen, blev faktiskt rätt nöjd med de oxå, har ju så konstig färg på väggarna i hallen så de är jätte svårt med gardiner där. Har ju tänkt att måla om men de har ju liksom inte blivit av ännu. Då ska jag nog ha mörk begie ner till och en ljusare upp till. Sen de lilla lila rummet uppe måste oxå fixas till, ser för hemskt ut där! Å då de är klart är ju nästan hela övervåningen så gott som klar. Hallen och trappan ner kommer att bli vit med en bred bård som jag köpte för någon månad sen. Tycker de är så roligt att hålla på och kladda när resultatet blir så bra sen :) idag blir de till att åka till bollnäs och handla lite, men de är alltid så svårt med mat. Fantasin tryter jämt och är man så jävla kräsen på mat som jag är så blir de än värre! Jag kanske skulle äta gröt en månad så kanske jag uppskatta mat lite mer sen :) ska nog slå till med en max meny då man ändå är i stor stan? Denna gång behöver Apotin ingen mat så idag "spar" jag in 728 kr. Hemskt vad hundmat kan kosta! Men men.. De sägs ju att de kostar att ligga på topp :) dollar vill jag då absolut in på, hitta så fina blommkrukor där sist men då var jag för snål att köpa dom, men då hade ju inte deklaration kommit heller. fram åt kvällen lutar de åt att de blir te å grilla lite, de blir då bara vara hemma och ta de lugnt iaf, jobbar ju över 14 timmar i morgon så då behövs de lugn och ro. Djuren ska ju liksom skötas både före och efter man har jobbat så de blir väldigt långa dagar ibland.. Men man måste ju ha pengar så man har ju inge annat val än att traska sta å jobba hur motigt de än kan vara ibland. verkligen växlande väder idag, för nu skiner solen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0