15 Juni 2008

Idag jobbar jag 13.00- 20.30. Lämplig tid de tycker jag.. Inte så mycke att göra idag på eftermiddagen så de är lite segt. Passar på att lägga in lite bilder på favorit kattungen Lurvas då.. Han kommer att bli långhårig som sin mor och kräva en hel del pälsvård då de är mycket persier i honom.


Ny vaken.. ca 7 veckor


Fortfarande trött..


Myser i mattes stallsko.. ca 8 veckor


De bästa man har sätter man på bordet.. 9 veckor..


Undrar var jag ska bo när jag blir stor??

Kattungarna har nog hunnit bli 9 veckor nu, dom härjar och bråkar mest hela tiden nu, hänger i gardinerna och klättrar i blommor. Dom är leveransklara just till semestern. Så då blir de lugnt hemma. Ragge som vi kallar en ska flytta till Jan, och den andra skall flytta till Tony så förhoppningsvis kommer jag kunna se hur killarna växer och frodas. Lite ovanligt att de blev bara killar i denna kull, även den som dog var ju kille.


Den längst fram som ska till Tony..


Finns hjärterum finns stjärterum..


Måste bara in med denna vackra kille, min stora kärlek :)


Liten med naggande goo...


Syskon..

Vad de gäller hästarna kan jag inte säga annat än att alla utom Nickan då förstås går på bete och och myser och mår bra. Magarna växer och frodas. Men hon verkar acceptera Nickan att hon får vara själv på dagarna och ha sällskap på nätterna. Vill ju inte ha flocken på bete dygnet runt då jag är rädd att någon föräter sig och får fång.
Räcker med en stackare som har de eländet..

Sen är mammor och föl fortfarande inne på nätterna. Är så rädd för att björn eller varg ska komma på besök!! Skulle dom komma så har ju inte dessa små föl på knappt 30 kg en chans. Trots att jag har skapligt bra hagar med 4 el trådar är jag orolig. Björnen har ju varit i trädgården förr och ätit äpplen och ruffsat ut myrstacken. Kliat sig på torkvindan och pynta soptunnan. Sommarn då vi flytta hit hade björnen skrämt ut kalvarna ur hagen bara dagarna inflyttningen. De året var de extremt stökigt med björn och året där på var vargen mesta bekymret. Måste säga att de inte är så kul att höra vargen yla på kvällarna då de är mörkt!! Men nu var de ärligt talat säkert 2 månader sen jag hört nåt. Så förhoppningsvis har dom dragit iväg, de har ju setts flockar på andra sidan byn hela denna vinter. Vi har nog bara haft en par strövargar som granne på slutet.

Nu blir de en kaffe tår och ut å ta lite luft..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0