16 Juni 2008

I morse tog jag och Apotin en skön morgon promenad, tog med kameran och fota lite på vägen..
Jobb idag 13,00-20,30 igen då. Sen blir de hem och äta minutstek och potatis sallad, gott..
I morgon kommer elverket och förhoppningsvis ska dom väl bli klar denna gång nu då!!


Myser i morgon solen..


Apotin i skogen...

Då var de fint väder och nu öser regnet ner, börjar vänja sig vid detta ostadiga väder.
Börjar bli orolig för höskörden nu, börjar bli dax att slå ena åkern ochSteve har inte bestämt sig än om han ska ta fodret själv eller om jag får ta de..


Hus och stall i solsken..




Ja du Zetor?? Blir de nå höskörd :)


Undrar vad de blir i midsommar..
Bruket var de ju länge sen man var på och logen är renoverad så de blir säkert samma drag där uppe som de var förr om åren. Var ju tradition att alltid ha fem kamp i ROSENDAL och sen gå ner på bruket.. Å de var ju hur kul som hellst då och skulle säkert vara lika kul nu. Men de ska vara chafför å allt om man ska dit, undrar om de är nå på herrgården i år?? Ja är ju några dagar kvar så jag får fundera.
De hade ju varit roligt att åka på jössebo på midsommardagen oxå. Jag som aldrig varit in på galejj på jössebo. Har ju bara varit utanför och levt rövaren i mina ungdomsår.. Då åkte man lövad släpvagn med Poolman och hade värsta röjjar partyna på parkeringen. De var tider de... Vad kul vi hade då :) synd du inte får fira midsommar här nere med oss längre ;)

Nu ska jag skramla ihop de sista nycklarna och ge mig ut och jobba sista rycket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0