2 Juni 2008

Ja då var de någon dag sen jag skrev..
Idag har jag varit och tagit årets första dopp, var sen i år! Men de har ju varit så mycke vatten i ån så de har varit så strömt så de har inte varit så trevligt alls att bada tidigare trots att de har varit fin väder flera dagar.
Men skönt var de så jag var tvungen gå och ta ett dopp till.
Idag har jag satt hage till shettisarna här hemma. Skönt att slippa springa till grannen fram å tillbaka varje dag.

image51
Syskonen Örly & Flinga

Helgen har varit händelsefull. På lördag eftermiddag kom Mia upp och vi förfesta lite här, sen åkte vi och hämta upp Lena och Stefan och bar iväg ner på hela huset gungar. Där var de ett väldigt hålligång :) Livs levande bastu kändes de som!!
Kom hem vid 03.30 och släppte ut fölarna, gissa om dom var förvånad att komma ut den tiden..
Sen söndag morgon var jag väl inte överdrivet pigg när kl ringde 07.30 och jag skulle upp och ställa ut Alice åt Anna :) men de mesta går..

Vi kom i god tid till utställningen och fick vänta.... Å vänta... Åsså vänta... ÅÅÅÅ ännu mera vänta!!
När de gått 1,5 timmar hade ändast 18 hundar visats och vi hade start nr 44 så de var inget tempo precis..
Mamma & Mia kom oxå och kolla.
Som tur var var de värt denna väntan för vi skötte oss skapligt i ringen båda 2 och fick mycke bra bedömning och resultat.
1.a kv, 1.a kk, CK 2.a bthkl å de var verkligen inte dåligt!! Bara till att gratulera Anna :)

image52
Anna & Alice väntar.. Å väntar..

Sen åkte vi faktiskt hem till våra sängar och sov middag allihopa :) De gjorde susenn...
Då jag vaknat åkte jag till Mia och hjälpte henne stoppa Ville i badkaret för de var dax att bli ren igen.

I dag har jag faktiskt köpt ny TELEFON, å tur hade jag för dom hade fått in den i silver men inte fått ut den i butik ännu så jag skulle få en silver!! Så nu hoppas jag 2-3 arbetsdagar går fort så den kommer.. 1 Vecka kvar på semestern och de verkar hålla i sig med de fina vädret, dock skulle ju inte lite regn skada då jag som "bonde" vill ha bete och foder.. Nu ska jag natta de sista djuren här på gården... // god natt...


Kommentarer
Postat av: Marie

Vad har du köpt för mobil då? :)

2008-06-03 @ 13:17:15
URL: http://marieivarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0