24 Juni 2008

Ja igår kom Olga hem och jag såg ju på en gång att hon varit och fött ungar!
Som tur var hörde jag ett herrans liv ute på dyng högen, gick dit och hitta en liten liten skrikig svart-vit unge. Men fatta ju att de måste vara fler då den var så liten! Bar in den lille och mamma Olga och gav mig ut och leta fler. Jo mycke riktigt fanns där 4 till! så nu är de 5 ungar till och första kullen som är redo att flytta nästa vecka.



Apotin och jag skulle gå och kolla läge i vind skjulet i homna igår och se om de var möjligt att ta sig ner med luft madrass där så man kan gå dit och flyta hemåt. Men de var polacker där så vi traska vidare. Får kolla en annan dag. Tror nog de var björn spår på vägen oxå, kan inte tänka mig att de kan ha varit något annat som haft såna klor och stora fötter!




Lena hade tur och fick tillbaka sin telefon som tur var!! Tur att de finns någon snäll människa då...

Igår kväll kom Anna & Christer förbi och Tony. Sen så hade jag lova Steve att raka av hans hår, när de var gjort blev Christer oxå sugen så han blev hel snagg han oxå.
I dag är jag inte allt för pigg, förkyld, fryser och svettas om vart annat. Inte så vidare att jobba då men pengarna måste ju in så de är bara till att pallra sig sta te jobbet ändå. Hoppas de går över innan helgen, då har jag absolut inte råd att vara hemma och vara sjuk. Nu ska jag jobba vidare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0