8 Juni 2008

Ja då har de gått några dagar igen..
I går var de fika hos grannen, Barbro hade gjort en jätte god rulltårta med smörkräm och hallon, till den var de grädde. De smaka hur bra som hellst.

Senare på kvällen bar de sta upp till flätsbo och hälsa på Marie & Hans-Ove, Jens var oxå där.
Steve lova att ha koll på hästarna för de åska och var oväder då de bar sta. De åska på och blixtra rätt rejält i flätsbo oxå, Tomas och Ove skåla lite och vi prata "mystiska" saker....
Apotin och Elsa var ju förstås oxå med.


Fin bild över fläten




Lillsyster Marie


Marie & Hans-Ove


Lillebror Jens


Tomas


Marie & Hans-Oves husvagn med förtält

I fredags var de bad som gällde nästan hela dagen, tog med sopen ner och försökte göra ren alla stenar uppöver i strömmen, dom var så slemmig och hal men dom blev bra mycke bättre att gå på sen. Typiskt så gick min sop sönder, huvudet lossna från skaftet så de blev mest till att skrubba vid ytan på slutet. Ska fixa den och eventuellt fortsätta idag.

Kenth & Jenny var hit på lördag förmiddag och de var hur kul som helst, går så långt i mellan man ser dom nu för tiden. Man har så fullt upp jämt!!

Har även fotat mycke med nya telefon, mest joll saker då förstås men kul att pröva kameran så man kan med inställningarna då man väl hittar nå kul att fota. 5 mp är inte dåligt när jag är van 1,3 kan jag säga :)


Min lilla staty-kille

Ja för den som inte vet så samlar jag på TROLL de har jag gjort i många år nu, så jag pröva faktiskt att knäppa några nu för första gången...







Tråkigt nog är detta min sista semester dag....
Sen börjar rent ut sagt ett helvetes schema för min del, hoppas verkligen de rullar på och att vikarierna sköter sig och kommer som dom ska denna sommar. Annars blir de tungt!! Men jag ska häla med schema och stå ut 5 veckor till den riktiga semester börjar..

Ja ja.. nu ska jag ut och ta vara på finvädret.. Blåser lite idag så de går göra nytta idag!!

Nickan har nog betat klart nu för några veckor, hon börjar bli stel och öm så bara hoppas de inte blir värre..



Detta är jag!!


Ha en trevlig dag alla..


Vackert???

Kommentarer
Postat av: Marie

HAHA fan va taskig du är och lägger ut dom där bilderna på mig! Ser ju helkonstig ut ju! ;D Haha

2008-06-08 @ 13:57:50
URL: http://marieivarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0