Irriterad

Ja jag säger då bara de..
De finns folk till allt..
Vilka konstiga personer de finns..

Varför, varför, varför???

Till de vardagliga då, Sissi, Tepee, Fjant och Nickan är verkade denna vecka. Förra veckan var de Dusty, Jenka och Turbo som fick dom verkade, och lilla Örly fick pröva på raspen lite. De är igentligen bara Dillba kvar denna omgång och sen börjar de väl om igen. De slits dåligt nu så de verkar behövas ca var 6,e vecka nu. Mammor och föl blev avmaskade i fredags när konturdiagrammen gjordes och ingen verka ha reagerat på medlet så ingen kolik eller dyligt än. Har hävt på alla switch oxå nu fast jag hade tänkt hoppa över de i år. Men tydligen gör de sådan bra verkan så jag skiter i att de är så miljöfarligt så länge hästarna har de bättre. Vist är hästdeon åxå bra och den använs varje dag ändå som komplement men de räckte tydligen inte med den. De är ju nästan lika dyrt att köpa kusmedel på sommaren som foder på vintern.

I kväll när jag slutar jobba ska jag hem och fixa till kyckling spett med jordnötssås och potatis sallad, mmm längtar!!
Slutar ju om en kvart :) men jag har då hunni slänga i mig korv med bröd och räksallad och daijm idag men nu suger de i tarmen och jag är skit hungrig!!

OM 2 veckor börjar semstern!! jippi jippi!! Bara måste ut på havet och samla kraft till hösten och vintern känner jag.
Sen finns de ju ett "ställe" till där jag känner mig hemma på som jag vill besöka, såg bilder där ifrån igår och bara kände att där hör jag hemma!! De jag pratar om är söder om motala, på väg mot vadstena. Är så vackert och fridfullt där nere och landskapet är som gjort för mig.

Nä nu ska saab:en startas och färden hem påbörjas...

Kommentarer
Postat av: Lena

Och vem är föremål för denna irritation då??

2008-06-29 @ 23:01:10
Postat av: Marie

Tur att någon läser också då ;)

2008-06-30 @ 20:51:35
URL: http://marieivarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0