Mitt i natten

Ännu en dag till ända, en dag närmare semester! Den kommer väldigt lägligt nu, jag känner mig väldigt trött och utmattad efter ett ganska tufft år. Gick upp och jobba högre % och fler djur. Vad tänkte jag på då?? :) förmodligen att pengarna räckte till mer foder! Men hur jag än vrider och vänder så har ju dygnet tyvärr bara 24 timmar! Fast jag har lärt mig att nyttja de väl och kroppen har vant sig vid enbart någon timmes sömn. Men hur länge orkar man leva så? Jag måste lära mig släppa taget lite och inse att djuren inte behöver tillsyn dygnet runt. Tycker faktiskt att jag vågat lämna årets föl själv rätt mycke nu. Kan ha att göra med att dom är 2 så de känns bättre för den skullen. Men seriöst, hur många sitter uppe till 3 på nätterna och passar sina hästar för att man e rädd för rovdjur?? Rovdjur har väl ingen kl, dom kan ju komma när som helst under dygnet. Så nu ska jag sluta vakta djur om nätterna. Måste sova då!! så god natt alla,, Nu ska jag sova:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0