24 maj 2008

image47
Turbo, Nickan, Dusyt & Fjant

Ja i dag så kom flocken ut på skogs bete några timmar, de gick utmärkt och dom trivdes bra där.
Pröva faktiskt att släppa dom där redan igår kväll men då blev de sånt rally så både stolpar och tråd rök :)

image48
Dusty & Turbo påväg att rymma igår kväll..

image49
Fjant på skogsbete

Runt 2-tiden hade dom ätit sig mätta och kom på att mammor och föl var hemma så då blev de ett väldigt skrikande.. Vid 4 gick jag och hämta hem dom igen, dock råka jag "tappa" Turbo på vägen men han kom hem själv så småning om :)
Dusty tycker inte alls om att gå när så många ska gå samtidigt. Hon skulle nog hellst vilja gå med matte själv men matte är bekväm och tycker att 4 hästar ska gå samtidigt!!

image50

Sissi & Tepee saknade nog lill flocken idag för dom stod vackert och vänta på dom när vi kom hem.

Nu återstår bara att försöka få ihop mammor och föl igen, hellst vill jag att de ska gå bättre på nästa försök.
Men Dillba släpper mer och mer iväg Flinga nu så förhoppningen är att hon låter Örly och Flinga bekanta sig.
Hon är heller inte lika aggresiv mot Jenka i stallet heller på nätterna... Kanske gör ett nytt försök redan ikväll..

Själv så börjar de dra ihop sig för min "fölledighet" Jobbar 3 kvällar till veckan, har ju lagt semester för jag skulle få föl då :) Men dom ville ut tidigare så jag blir helledig 11 dagar!! Å de var lääänge sen de hände.
Men ska bli hur skönt som hellst då jag verkligen har fått ett skit mördar schema i sommar!! Min längsta sammanhängande ledighet blir en dag.. En jävla dag!!! Hade ju så gärna velat vara ledig fredag och lördag V27 men de sket sig rejält med de.. 2 dagar ledigt tycker jag inte är för mycke begärt när jag jobbar alla helger utom 1 på mitt 15 veckors schema. Men tydligen tycker vi olika. jaja.. Bara jobba och stå i..
Nä nu ska de grillas och ätas, så nu måste jag ut..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0