25 maj 2008

I morse börja jag med att ta med Dusty, Turbo, Nickan och Fjant till skogshagen på bete.
Sen pröva jag att ha ihop Jenka, Örly Dillba och Flinga. Ingen föl unge kom i mellan idag men Dillba rusa åt Jenka 2 gånger. Sen gick de lungt till väga och dom höll sig på långt avstånd från varandra. Örly var inte alls nå intresserad av Dillba och Flinga, han lärd sig vist nå efter förra gången. Dom fick gå tillsammans drygt 1 timme.

Sen har de ju varit morsdag idag, Lena, Janne & mamma kom upp och vi beställde hem planka från byn och avsluta med en tårta.
Förvånandsvärt nog så gick Flinga fram till både Lena och mamma, flera gånger dessutom...
Flinga verka verkligen fastna för Lena :) så de är inte alla människor som e läskiga. Dillba därimot har blivit mycke bättre nu och står gärna kvar och myser när man söker kontakt med henne.

Fjant och Nickan fick sina fötter verkade idag, Fjant stod som ett ljus... Han verkligen storm trivs när han får stå på stallgången och får 100 % uppmärksamhet. Nickans fötter ser förfärliga ut efter senvinterns fånganfall. Men de blev bra mycke bättre av dagens verkning. Jag undrar ju hur dom skulle sett ut om diagnosen varit mer än "lindrig" fång???

Apotin har hälsa på Tindra och Trixi idag, genom bilgallret bara, måste verkligen berömma honom då Tindra löper och han knapt brydde sig!! Han är väl van sen utställningarna kanske. Skulle ha varit förra hunden de som matvägra flera veckor då han träffa löptik.

Nu börjar dagen gå mot sitt slut och jag ser fram emot veckan som kommer. Jobb 3 kvällar och sen LEDIG!!
Ska försöka ta mig till bollnäs och köpa Apotin mat denna vecka, sen så kommer ju lönen oxå. Väntar och väntar på att lrf ska fixa deklarationen snart så jag får veta hur mycke jag får tillbaka exakt. Men den som väntar på nå gott sägs de ju...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0