26 maj 2008

I morse kl 8 samla jag ihop flocken och gick till skogen med dom, sen gick jag hem och släppte ut fölen.
Å i dag kom Flinga fram och hälsa på mig :) hon slicka min hand och lät sig bli kliad ett bra tag. Men hon är fortfarande så blyg och skvittig..

I lördags flyttade 2 av kanierna, Hugo-Linas och Lång-Öras ungar, fast dom har ju hunnit bli några månader dom oxå nu ju.. Så nu är de 6 kaniner kvar i kaningården. Skönt att dom fick komma till någon som har bättre tid och pysslar om dom lite mer än vad jag hinner med. Sen Kanin-Ann har nog inte långt kvar innan hon får gnaga på de ständigt gröna ängarna. Undrar hur gammal hon igentligen är?? Hon var ju vuxen redan 1999/2000.

Dillba & Flinga har fått lite större och grönare att gå på nu, Örly står mycke vid deras hage och ser ut att vilja in.
Nickan gick som en drottning idag, var lite orolig att hon skulle bli öm efter verkningen igår med tanke på hennes fötter men som tur var gick de bra.

Kattungarna växer och frodas, Lurvas har lärt sig komma upp på bordet i köket nu :(

Verkar som Tony e intresserad av en och Jan av en så kanske bara Lurvas kvar då.


Nu ska jag jobba vidare, åtestår inte många timmar av denna kväll nu och sen är de 2 kvällar kvar till semester!!




Kommentarer
Postat av: Marie

Ska du ha semester redan?? Kul att du också har börjat med blogg :)

2008-05-27 @ 13:59:03
URL: http://marieivarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0