28 maj 2008

Vilken härlig dag...

Allt har flytit på bra med djuren hemma idag, känns skönt så man slipper vara orolig när man är borta.
Apotin kräktes i natt, sen har han varit slö hela dagen pga värmen.
Jag fick mitt paket från ellos idag oxå så nu har jag nya kläder, 3 par byxor, 1 linne, 1 jacka och regnbyxor och regnjacka. Något var lite snäft och något stort som tält fast de är samma storlek men så e de alltid tycker jag..
Sen till dagens besvikelse, köpte ju 12 tallrikar & 12 små fat, åååå de var i PLAST!!! Hade inte räknat med de!!
Men skit samma då,  får väl köpa nya vid nå annat tillfälle. Bestick var de oxå, 12 av vardera knivar, gafflar, skedar och teskedar å dom duger då.

I dag har de varit VARMT för en gångs skull, över 20 när jag åkte till jobbet. Så nu är de bara vänta på att ån slutar strömma så värmen stiger där. Flocken har ju gått och snygga till slänten ner till badet så de ser väldigt mycke bättre ut där nu än vad de har gjort tidigare. Så nog hjälper dom till och håller öppet allt.

I morgon ska jag försöka ta mig ner till alfta. Jag ska fixa håret på Mia och då färgar jag säker mitt eget oxå :)
De blir ju sista hela huset gungar i helgen och de vill jag inte missa.. Men måste ta de lugnt då jag sen länge lovat Anna att ställa ut Alice på utställning på söndag morgon, ska bli kul att göra de igen, har ju inte ställt på nästan 1 år!! Sist var de mammas Saga jag visa, nytt för mig är att detta är en jakthunds utställning så de ska bli spännande och se om man känner igen domaren eller inte. Ändå har ju jag visat Apotin för mest utlänska domare.
Hoppas att Lena anmäler någon av sina till nån i sommar så jag får åka iväg. Apotin gillar ju inte alls de där med utställning så nu har han kämpa sig iväg för min skull så jag fick min CHAMPION så nu får jag väl ställa upp för han och låta han slippa :)
Vem vet, kanske blir de en ny hund framöver att åka med elle så får Apotin följa utrikes så han kan få en till titel.

Nu är de desutom sista kvällen jag jobbar innan semestern jag har på 11 dagar!
Ska bli hur skönt som hellst att slippa åka på jobbet och bara få vara hemma och mysa.
Elle ja... Mysa å mysa.. Vad de gäller Örly nu så är de bara BUS som gäller, jag börjar få många blåmärken på mina ben nu, han har kommit på att han kan stå på bakbenen nu och så börjar han få tänder. Så rätt som de är kommer ett tjuv nyp!

-Jag saknar dig ibland.. fantastisk bra låt med Ainbusk,,,
Kan inte låta bli att tänka på en väldigt, väldigt speciell vän när jag hör den låten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0