Dalsgårds Jenka

Jenka "fick" jag liksom med på köpet då jag köpte Dusty, de var Dysty jag ville ha och de skulle ändast säljas tillsammans.
I dag är jag tacksam för de!!
Jenka fick diplom som 3-åring så de vart ett kap för mig.

Premieringsresultat bollnäs 1/9 2007
8-8-8-8-8=40 p, G1 Diplom

image40
Jenka sommaren 2007

image41

Jenka högdräcktig våren 2008

image36
Jenka (svart) med bästisen Dusty (skäck)

image37
Jenka med sitt först födda föl, Örly, pappa Fjant på bilden till höger.

Dalsgårds Jenka RS 5785
E: Django v.d. Romer RS 294
U: Lucy v.d. Mussenberg RS 4029

 

Premierings Resultat Bollnäs 1 september 2007

TYP: God rastyp, något lågställd 8p

HUVUD, HALS, BÅL, KORS: Vackert huvud, välansatt hals, välmusklad rygg, något kort has, benad för storleken. 8p

EXTEMITER OCH RÖRELSERNAS KORREKTHET: Korta skenor, något tåvid 8p

RÖRELSEMEKANIK I SKRITT: Lugn och avspänd 8p

RÖRELSEMEKANIK I TRAV: Energisk 8p

MANKHÖJD: 97 cm

RESULTAT: 40 p, Diplom, G1

DOMARE: Ronny Johnsson



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0