Hopsläpp

I dag pröva jag släppa ihop mammor och föl..

image25

Gick väl inte riktigt som jag tänkt mig, Lilla Flinga blev påsprungen av mamma Dillba och gjorde en volt, Jenka var väldigt nyfiken på henne.
Dillba blev sur och jaga Örly så för en gångs skull blev han lugn..
Sen gick de ganska lugnt till väga en stund..

Men när Dillba och Flinga gick till sin gamla hage passa jag på att stänga mellan dom.
Nytt försök när jag har någon som hjälper mig.

På lördag ska jag försöka få i väg Fjant, Turbo, Dusty & Nickan på bete till grannen någon timme.
Börjar bli dåligt med hö nu så jag hoppas att de börjar växa bete snart så man slipper oroa sig för foder..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0