Dryga jobbar helg

Då var den här denna helg som jag inte sett fram emot...
Men de måste gå, är tråkiga arbetstider och då blir allt så tråkigt.
Bättre att vara på jobbet de tider man trivs bäst för då gör man ett mycke bättre jobb ju!!
Å samma är de ju för Ing-Marie idag som inte gillar kvällar som måste jobba de idag och jag som inte vill ha dagar.. Bara för att allt ska vara rättvist på detta jobb så blev de så.
Knepigt system kommunen har, sen undrar dom varför folk blir sjukskrivna och inte trivs på jobbet?
Kanske dax att "rätt" person på rätt jobb börjar gälla så att fler trivs att jobba??

Igår blev de huset fullt hos oss, vi har inte sett en människa på flera dagar å så kom en hel del igår :-)
De var kul att träffa lite folk..
Först på förmiddagen kom mamma och vi gick på promenad med Apotin, Saga och Jolin.
Släpa ut mamma i skogen och pylsa runt med henne där. Fick henne över rävafly bäcken efter många om och men!! Men i skogen var de bart och bra att gå iallafall, sämre var de efter vägarna.
Mamma lyckades slå omkull sig, de var inte hundarnas fel utan hon halka iväg av sig själv.
NEJ, benbrott var min första tanke men de gick bra som tur var, hon e säkert öm idag.
Sen kom Tony förbi på eftermiddagen, inte så ofta man ser han nu för tiden, han har väl fullt upp med huset och sin flickvän nu.
Så kom pappa, Ingela och Jens förbi, å medans dom var där så kom Marie och Hans-Ove och hälsa på. Dom tyckte Vide hade stora tassar :-)
Lyckades sätta upp någon stake i köket igår och min fina (var fin i fjol) kula med ljusslinga i.
När Tomas var snäll och pynta undan i fjol trodde han att kulan var av plast och la den längst ner i jullådan, med diverse tunga stor tomtar och stakar uppepå så den hade gått i kras rejält :-( men de gick gömma de skapligt bra och den hänger så pass högt att inget djur skall kunna göra sig illa på den.
Den stora utomhus tomten får bo inne i vardagsrummet nere i år.
Vide var väldigt inponerad av tomtefar och hans lyckta och inspektera honom noga från topp till tå.


Måste in med en liten bild på Olga bara...

   
Och några på Apotin..


Å vad jag längtar till sommaren när jag ser sånna bilder :-) Dusty och Turbo på skogsbete 2008.

Idag ska jag sluta tidigare har jag tänkt, hade ju vela på dollar igår men kom aldrig iväg.
Hade ingen lust att åka själv och ingen hade lust att följa med heller..
Men idag får jag sällskap så då passar jag på att ta ut komp nu när de är så lugnt på jobbet åxå.
Har ju inte många dagar på mig att fixa julklappar då de är mycke annat nu.
På tisdag till veckan ska jag på julbord med jobbet, de var ända lediga dagen för mig denna vecka sen jobbar jag kvällar resten och då är jag inte så sugen att åka på stan och shoppa precis, dagarna är fulla ändå innan jag börjar.
Ja jag lär väl sätta lite fart nu så jag hinner sluta i tid som jag tänkt mig,,,,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0