Hämningarna har släppt

Ja igår eftermiddag fick vi främmande, Lena & Janne kom förbi och hälsa på Vide..

Efter att dom åkt så blixtra han till och blev som en riktig bus unge :-) (Vide)
Han busa och busa, riktigt på hugget blev han. Både uppe och nere! Han har ju varit vaksam nere tills då men igår hade han glömt bort de. Flög fram å tillbaka, upp och ner på möblerna, bollarna var för första gången riktigt rolig att jaga, musen han fick i torsdags fick sig en rejäl omgång. Katt tunneln bara rassla och for. Ja han blev som en riktig vilde och alla dagars energi  kom fram, 
 till  slut va han så trött så trött, flåsa och var helt slut. Tvär somna på köksbordet fast Apotin satt på soffan med han. Bar upp han till hans plats, men då var han hungrig, han åt och somna om. Hörde inte ett ljud mer av han igår kväll :-)
Så i morse när jag kom in sen jag matat djuren ute så hörde jag de små tassarna kom studsande ut för trappan.
Hej hej här kommer jag!! då var han i bustagen igen, de vart rally på duken i köket, jaga bollen så de small i väggarna :-) mat brukar lugna så dom fick frukost så inte hela huset skulle vakna kl 06.45.
I dag är de faktiskt första gången han går ner frivilligt när jag jobbar, så Tomas e mallig idag!!


Tvångstvättning av Skrållan...


Vi skulle nog ha blivit kompisar säger Apotin..

I övrigt gillar han att sitta på fönsterbrädorna och kolla på monstren (läs hästar) utanför.
Det är väl bara Strumpan och Olga som fjantar sig och fräser fortfarande, men dom är ju så mot Murre oxå så dom får sköta de själva så länge dom inte slåss.

Tänk om jag sluppit kliva upp i mores, nästan -10 grader ute, flocken såg ut som ett gäng vandrande snöbollar.  Men de är allitid lika tacksamt att stiga upp och få ge dom frukosten. De blir så lugnt och harmoniskt när dom får hö att tugga på. Börjar bli dax att ställa ut en hösilars bal till Sissi och Tepee snart, börjar bli de graderna nu och så slipper jag fodra dom och spar på hön till de små iställe. De är så praktiskt att ha de så när kylan kommer så jag vet att dom har att äta av hela tiden så att dom håller värmen. Ska väl hitta på någon lösning till de små oxå så dom får in den lilla foderhäcken i sin hage, men där törs jag inte ha fri tillgång för då blir dom som julgrisar allihopa och så blir de väl fång på Nickan.
Nu har jag inte ridit på över en vecka heller, måste ta mig i kragen och göra de nu, skyller på tiden! För kläder efter väder finns ju och mörker är ju bara en dålig ursäkt, hästarna ser ju så mycke bättre än jag och de finns pannlampa!
Ska bli roligt att rida in nya sadeln så skärpning nu..
Sko eller inte sko är väl största frågan just i dessa tider, för hästarnas del klarar dom sig bra utan så länge de inte blir blankis, men så om man ska rida så är de ju faktiskt ryttaren i nästan alla fall som stör hästen vid halka så de blir nå, räcker ju faktiskt med att man sitter fel eller råkar vingla på ryggen vid halt underlag så kan hästen halka. Sällan hästen inte tar sig fram själv. Ryttaren som stör hästens balans..              

Snart e min första 30 min rast till ända, om 7,5 timmar får jag åka hem!!! Skönt....

Kommentarer
Postat av: Anan

Va härligt att han kommer mer o mer till rätta =)

2008-11-01 @ 17:54:05
URL: http://www.nogg.se/AnnaSall

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0