Ny vecka, 46


Ja Skrållan är släkt med sin pappa, han låg alltid i handfatet ;-)


Apotin och Vide

Idag har jag delad tur, de innebär att jag har fullt upp i 18 timmar. Tycker de är väldigt väldigt tufft men vad gör man??
Måste ju få ihop sin tid, annars får man ju ingen lön...
Så många som inget jobb har så de sägs att man ska vara glad som har ett, men vet ej vad som är bäst, ett jobb man inte trivs med för skit lön eller arbetslös och stämpla? Åsikterna går isär...
Igår var de Lisa Andersson föreläsning. Vilken kvinna!! Hon verkligen bjöd på sig själv och verka gilla de hon gjorde till 100 %. Så skulle man ha haft de!!

Nu har jag börja längta till jag ska på föreläsning/kursen hos länsstyrelsen över lösdrift och grupphållning för häst. Kan få mycke spännande tips om man ska bygga nytt ju. Dessutom är han som håller de rätt känd och har en vettig syn på hästarna i lösdrift, han har gjort mycke forskning ang de för att få hållbarare hästar. Ska bli intressant, synd ingen av mina häst vänner var intresserad att följa bara... Undrar varför?? Intressant ämne, enligt mig de bästa för 95% av alla våra hästar och dessutom gratis, men men, man väljer själv vad man vill ha med sig för information i sin ryggsäck så..

Å i lördags så blev de tok ryck i sista stund och ut på HELA HUSET GUNGAR!!
Lena, Linnea, Pelle & jag som åkte, Tomas körde. Var bra med folk där men inte många jag kände denna gången faktiskt. Så lite som jag dansa har jag nog inte gjort någon gång, men trevligt att sitta vid bordet att prata en gång oxå ju. Men måste säga att jag blev rätt paff när de stängde kl 1 och vi hade skjuts kl 2 först, å ekonomiskt dumsnåla som vi var lämnade vi jackorna i bilen innan vi gick in. De var lite kallt att vänta på skjutsen på natten men som tur var kom Tomas tidigare!! Då blev de besök på max, oj vad bra de smaka med mat :-)

Dillba och Fjant är då verkade som tur är, får väl se till att ordna med de andra fredag elle lördag när jag blir ledig från byn. Men syster och broder fyller år i helgen så de blir väl ett besök på kalas på lördag. Sen ska jag hinna med en ridtur oxå tänkte jag.

Nya schema blev klart idag, fick bra denna gång tycker jag! Ovanligt lite ändringar, bara 3. Skillnad mot sommar schema då jag hade 21 ändringar och ändå inte hade krocka med en ända människa!! Då blev man ju skit besviken!!

Nä nu ska jag ta en snabb vända ut, Linnea, jag & Ingvor som jobbar idag... kväll är de ju :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0