Slask söndag

Snart äntligen är denna helg slut..
Jag tycker jag börja arbeta mig less på dom här lång passen nu, blir borta på tok för länge, eller är de bättre ändå med få långa pass och färre arbetstillfällen??
Känner mig velig.
När schema ska göras är svaret självklart, var på jobbet så lite som möjligt :-) men sen när de långa dagarna kommer ångrar jag mig..


Apotin blir tvättad på tassen av Vide


I kväll ska jag passa på att ta de lugnt tänkte jag.
äta lite god mat och mysa med inne djuren innan de blir dax för ute djuren.
I morgon ska jag passa på att ta ur allt ur små drifterna, fyllde inte på sist jag mucka för tanken
var att byta allt nästa gång.
Och nu är de liksom dax, de har snöat och regnat om vart annat och mycke har drivit in i blåsten.



Apotin, Vide och jag ligger framför brasan..

Känner att jag måste ut och rida snart!!
Liksom var ett tag sen nu, men underlaget har inte varit de bästa för barfota hästar nu.
Det går ju alldeles bra för dom att gå i hagen men de blir annat med ryttare på ryggen.
Sen så ny sadeln är ju bara prövad få gånger så den måste ju bara ridas in :-)
Tepee är väldigt gasig i sin mage nu så han skulle må mycke bättre av en tur.



Väldigt vad intressant de är Kurts pool...


I övrigt har de inte hänt så mycke senaste tiden.
Gammel kaninen börjar bli väldigt gammal nu, hon har blivit kantig i kroppen, men hon äter och skuttar runt  och verkar inte må så dåligt av de i allafall. Hon blev ju dålig i somras men tog igen sig bra då. Synd inte någon vet hur gammal hon är. Hon har ju bott hos mig sen 2001. Före de bodde hon med Kina och Tomas och dom hade haft henne några år och då dom fick henne var hon ju vuxen redan då. De andra kaninerna har då lagt på sig och förberätt sig väl inför vintern så kanske de blir en kall vinter ändå?? 


Tjena kompis.. En tass på Kurts skal..



Findus och Apotin i sängen..



God natt önskar Findus er alla....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0