Ledig dag

Ja idag är de första av 4 lediga dagar. I morse när Apotin vaknade börja vi med en promenad. Sen gick jag in och städa hela huset nere, torka och dammsög, blev skönt sen. Passa på att tvätta 3 maskiner oxå. Så hade jag säng kläderna ute på vädring nästan hela dagen. Blev ju nya bädd madrasser till sängen idag så de blir spännande att pröva dom i natt ;) Lova ju mig själv att motionera alla små i helgen då jag blev ledig. Börja med Turbo, han fick gå ut i skogen och vandra med sadel på. Lyckades fastna i ett träd så klart, tur han fått psyke efter pappa så han var cool! Apotin var oxå med och gick i skogen. Sen var de dax för Nickan att ut och gå, med tanke på hennes fötter valde vi att endast gå på mjukt underlag. Men kära söta hur den tjejen är! Full fart framåt! Stegra och levde rövare, försökte ta över helt, men hallå bruden, matte bestämmer än tack! Vilken krut gumma hon är, förstår verkligen att hon inte passar som barn ponny för 5 öre. Tycker jag har svårt att orka hålla henne då jag kör. Sen blev jag lat och slö några timmar. Anna kom och hälsa på. Alltid lika kul att de kommer någon ;) Nu i kväll var de Fjants tur att följa med ut. Jag vet jag skryter upp denna herre väldigt men faktiskt är han värd de alla gånger om och om igen. För jag har sagt de förr och säger de igen, VILKET PSYKE HAN HAR!! Börja med att gå mot grannarna, hade tänkt gå runt åkrarna. Kom till Steve och där kom Tindra fram flygande och var inte vidare glad, börja med att ge sig på Apotin. Fram och bet han i kinden och tala på en gång om att här bestämmer jag! Sen gick hon till attack mot Fjant som bara stod alldeles lugnt och stilla. Hon skällde och rusa åt han flera gånger, verka som hon försökte luva honom som jakt hunden gör med sitt byte, men han åbleka inte ett dugg, så hon gav sig till slut. Väldig tur tyckte jag för hur har de kunna sluta annars?? Vilka skador som hellst har ju kunna uppstå om häst och hund börja bråka riktigt. Å jag kände mig ganska maktlös med häst i en hand och hund i den andra. I morgon blir de ev bollnäs och dollar, de mesta är slut av de som inhandlas där. Skönt att ha hemma på lager men nu är de tomt även där. Nu blir de till att prov sova i nytt ;) fan om jag sover illa, madrasserna kosta ju 1800 kr så då bör man sova som en prinsessa ju ;) sov gott alla, de hoppas jag att jag gör..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sov gott..

2008-10-18 @ 00:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0