Ny vecka

Ja då har en ny vecka börjat...


Har ju fått tag på sängbord oxå ju. Glömt skriva de, Anna å Christer passera ikea så då handla dom.

Precis en vecka sen lilla Tobbe flytta nu :( han Var den sista i Strumpans kull... Han ska heta Morris och fick flytta till en familj i mora. De blev väldigt väldig tomt hemma nu. Han skulle ju ha flyttat på lördagen med de andra men dom fick förhinder så han blev kvar 2 dagar extra, gissa om att han blev sällskaplig de dagar han var själv, nästan man önska han hade fått bo kvar..

I lördags jobba jag till 4, sen stack Anna och jag ut och red nästan 2 timmar. Red till homna och över bron där och pröva skogen lite, fint underlag just där, mjukt och bra. Sen red vi en bit på 301.an och tillbaka till homna. De hade börja mörkna på när vi skulle hem och gissa om att de var fint att rida förbi homnatjärn när de var mörkt och näst intill full måne som spegla sig i vattnet :) varmt och klart väder i övrigt. Sissi var dyblöt i svett så hon fick stå inne och torka på lite med täcke på. Nå ja de var lite torrt på baken iaf....

Igår söndag jobba jag till 4 igen, sen blev de en ridtur igen :) fast vi kom iväg mycke senare så de var mörkt redan då vi stack iväg. Tog bara en lugn skritt tur in mot byn. Vände och gick hem igen. Faktiskt så har Sissis omfång minskat mellan 1-2 dm så ryggen har nog oxå minskat lite på bredden.


Så efterlängtad är jag när jag har jobbat hel dag...


Idag har de varit FAS utbildning på jobbet, vet inte om jag kan kalla de givande eller inte. Men men...
Så nu jobbar jag kväll och är ledig i morgon. Längtar till helgen, då blir jag ledig 4 dagar :)
Fredag, lördag, söndag och måndag :) har ju jobbat så mycke nu senaste tiden så de är jag värd tycker jag.

Betes hagen hos Steve har jag plockat ner nu, så i morgon när jag är ledig ska jag kasta upp stolp på skullen där dom ska vinter förvaras. Börjar minska med hö där uppe nu och jag har ju beställt 20 rundbalar hö till vinte´rn och 2 har jag hämtat redan så vi får se om de räcker elle hur de blir. Brukar alltid lösa sig till slut.


Jo idag fick jag mail att Sissis tränsdelar var levererad, ÄNTLIGEN!!!! men så var sido styckena slut!! Fan...


Nu ska jag ta en fika med Birgit och Ingvor...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0