Farväl älskade Lurvas..

Fredag den 17 oktober insjuknar Lurvas, han kräks och kräks..
Lördag morgon besöker vi veterinären som konstaterar hals infektion, medicin och
hem gång med lovord om att Lurvas är bra innom några dagar. Fråga satt verkligen om
de var som de skulle och vi skulle absolut inte oroa oss sa veterinären!!  Men Lurvas ville liksom inte vakna upp riktigt från narkosen och under söndagen ringer vi veterinären flera gånger, ingen fara alls säger han.. MEN de var vist fara så jag ringde faludjursjukhus som bad oss komma omedelbart!! Sätt er i bilen så fort ni kan och åk!! sa dom... 2 min senare satt Tomas och Janne i bilen på väg mot falun.. Men Lurvas var nu så dålig att dom kom bara halva vägen, sen tog Luruas farväl och andas två djupa andetag och dog....

Så jävla bedrövligt!!!

Händelsen kommer att anmälas och jurist är inkoplad, jag har verkligen fått bra hjälp av jordbruksverket.
Men chanserna som liten privat person är tyvärr väldigt liten, men den finns så jag tänker driva vidare detta. Allt för att inte fler ska behöva råka ut för samma som vi har fått gjort..

Allt är skrivet och klart, men hela prosessen kommer att ta mellan 1-1,5 år. Men jag ska kämpa...



Lurvas bara några timmar kvar i livet....


På väg hem från veterinären som lovar att de inte är någon fara med Lurvas


Skrållan Lurvas å Apotin


Mys pys med matte


Skrållan och Lurvas


Lite avundsjuka tror jag..


Findus och Lurvas myser med husse...


Bakom Apotin där han alltid bruka sova.


Så här sov vi när matte jobba,,, jämt..



Första gången ute i ett träd :-)


Klättrar upp och ner, spännande.


Sovstund med Skrållan.


Åter igen en tupplur med Apotin.


Liten Lurvas myser i sängen..


Lite fin ful ändå :-)


Flirt ;-)


Lurvas myser med mamma Murre...


På köks soffan!!


Å vad gullig jag är.


I mattes stallsko är de varmt och skönt.


Det bästa man har sätter man på bordet!!


Goo biten..


Mys med pappa i sängen


Sova med Apotin..


Bästa kompisar jämt..


Så jävla fin...


Smakar på en sko..


Liten men naggande god.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det är ju som sagt förjävligt!! Go pysen

2008-10-21 @ 13:14:00
Postat av: Linda

Men fy vad är det jag läser!!! Kan behöva lite råd jag med...överklaga ett beslut...Iof finns det inga älgar o jaga längre...

Usch så tråkigt , skickar tröstkramar..

2008-10-21 @ 17:56:28
Postat av: Nea

Detta är fruktansvärt.. Du får ge mig en förklring närmre och ett tips om vilken vet. jag EJ skall besöka mer.. Kramar!

2008-10-21 @ 21:59:14
Postat av: Krain

Lider med er.. Hemskt att mista ett djur och tråkigt att den var så ung..

2008-10-24 @ 18:24:26
Postat av: Kicki Larsson

Men fyyy Jennie. Sitter här och läser med gråten i halsen. Ååååååå........

2008-10-29 @ 22:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0