Dagarna som gått

Igår kväll stack Anna och jag ut och red igen, en sån där pröva på vända. Många vägar jag inte vet var dom tar vägen i skogen men som vanligt blev de till att vända för dom leder aldrig någon vart! Vi tog slingan förbi grannen iställe, förstod att de skulle bli väldigt trångt åt stora Tepee men han tog sig fram iaf! Annars var går dagen full späckad. Dagarna är alldeles för kort jämt. Idag på förmiddagen fick Nickan och Fjant bada. Dom blev jätte fina. Sen skulle de handlas idag oxå. Matilda var här så hon följde med på byn. Sen har jag fått hem en rulle hö som jag ska testa. Den var dyr! Hoppas verkligen de är 300 kg i den, men den ser ut som en vanlig 200 kg och kändes inte tyngre heller. Så kom Anna och de blev dax för en ridtur igen. Idag blev de ner åt lillbo och över till vallhaga och el ledningen hemåt igen, var lite sank mark så jag fick hoppa av och gå en bit och kolla läge, tung gått som fan var de!! Allt fungerar fortfarande bra i den stora flocken, dom låg 5 st på driften och sola och sov idag, så mysigt att se. Mitt nästa inlägg här blir nr 100 och de tänkte jag att jag skulle "fira" med fina bilder från veckan som varit. Nu känner jag att jag skulle vilja ha nya sadeln, ändå passar den senaste bättre och bättre allt eftersom Sissi minskar i vikt och bygger mer muskler. Men då den är på väg hit så vill man ju ha den! I tisdags lämnades den in i linköping och i fredags hade den bara kommi till upplandsväsby! De var inte många mil på så många dagar! Lite väl långsamt kan jag tycka. Pakete jag beställde på torsdag kom ju med posten redan på fredagen. Nu ska jag ut och fixa ordning till natten, i vanlig ordning blir de kaninerna först. Börjar bli dax att städa till dom igen. Sen blir de små hästarna och sist blir de Sissi å Tepee. Å sen tror jag att jag ska vårda mig själv lite med ett bad i min lilla lilla balja :)

Kommentarer
Postat av: Linda

SIMMA LUGNT..=O))

2008-09-21 @ 17:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0