Igår var en fantastisk dag!

Inte alla dagar som går exakt som man vill men igår var de en sån dag! Steg upp vid 7 och gick ut och gjorde de jag tänkt göra så länge. Har faktiskt tagit en dag ledigt för att få detta gjort. Gick raka vägen ut i hagen och släppte hop mina 2 små flockar, mammor och föl och Fjant, Turbo & Dusty. Örly gick raka vägen till Fjant, ställde sig på bak bena och slog upp hovarna på hans rygg och skulle leka. Pappa är en snäll pappa och sonen fick leka bäst han ville, dock tyckte Dusty att pojkarna skulle vara lugn så hon gick och sparka Örly en par smällar och visa att hon är en bestämd dam! Sen flöt allt på prefekt hela tiden. Pappa Fjant lekte med sina söner precis som den snällaste pappa som finns :) De var en otroligt härlig känsla att gå först och leda ut flocken på bete, alla följde så fint med helt utan grimskaft, helt naturligt som jag vill ha de. Turbo och Örly hade verkligen nytta av varandra och klättrar och hoppar och har hur roligt som hellst hela dagen. Sen på kvällen bar de sta till bollnäs och köpte säng! En jätte fin i mörk bets med kanon sköna Dynor. Sovrummet blev så otroligt annorlunda och fint med den nya sängen! Sen till natten dela jag faktiskt på min stora flock, jag e ju så otroligt rädd att de ska bli nå! I morse släppte jag åter ihop alla och ledde ut dom på bete igen. Sen är de bara ropa på kvällen så kommer alla på rad och sköter sig hur bra som hellst. Örly, Jenka och Turbo har blivit verkad idag. Allt gick kanon med Örly och han stod upp bunden ca 1 timme utan några som hellst protester. Sen fick han och Jenka lämna gården och gå på promenad, första gången han lämnar gården riktigt faktiskt, gick ju oxå kanon. Tur att Fjant verkar ned ärva sitt härliga psyke till både Örly och Turbo. Dom är lika framåt och ser inga som hellsta faror! I natt ska stora flocken gå tillsammans, undrar om jag sover oroligt :) var just ut och hävde in Flinga i hagen, hon hade lyckats ta sig in till Nickan. Rymmar drottningen där! De har hon ärvt av Fjant och de försiktiga från Dillba, men men, go ändå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0