Men vad kallt de blitt

Idag har jag jobba 7.30-16.00. Sen kom Anna å Christer och Anna å jag stack ut och red en vända. Byggde upp sadeln på Tepee så den fungera igen. Red en vända i skogen, tydligen hade björnen varit där ganska nyligen och rivit upp en myrstack. När vi kom hem åt vi Äppel paj som dom hade med sig. Gott!! Sen tog vi en snabb vända mot bruket där dom hade ljus kväll i kväll. Knäppte lite kort som jag lägger in vid tillfälle. Jag undrar hur de kommer bli i vinter, jag har redan långkalsonger, byxor och täckbyxor på mig på kvällarna. Håller på frysa ihjäl redan! Hade lång kalsonger när jag red idag och ändå tyckte jag de var lite små kallt, dubbla strumpor var de oxå idag. Håller systemet på att stannar upp helt eftersom de är så kallt åt mig jämt? I morgon tänkte jag hinna mucka ur drifterna innan jag börjar jobba kl 13.00, men just nu är min högsta önskan att få sova mer än 4 timmar! Tänk om jag kunde sova till 9 i morgon :) Lite tråkigt att jag varit så trött på senaste tiden, orka ju inte ens åka ner på hela huset gungar denna helg fast de var premiär både fredag och lördag denna helg. Marie å Hans-Ove var hit en vända och hälsa på igår, och dom sätter mitt tanke system i verksamhet när dom försöker sälja bilen till mig. Sa ju tidigare för mig själv att får jag ett bra pris på max xx000 mellan med min i inbyte så kunde jag tänka mig att affär.a. Nu är de just denna summa som är aktuell! Men jag måste vara klok flicka nu. De blir bra mycke dyrare om jag byter, högre försäkring, bilen drar mer. De blir ett bil lån i några år. Så skönt att inte ha något lån ju. Men bilen är kanon fin så de är jävla svårt just nu. Oj oj om jag inte var så ekonomisk (läs snål) när de gäller mig själv. Har de varit nå djur har jag väl handla direkt. Men samtidigt är de ju så pass mycke pengar att jag kan få en väldigt bra tävlings häst för de priset och ändå ha den bra bil jag har nu, nä men nu är de svårt! Ska iaf inte ha en till häst men de är så jag tänker och funderar. Har ju alltid sagt att ingen bil över 30000,nu e de de dubbla på g.

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha , sluta rök ska du se att omloppet kommer igång o du slipper frysa fullt så mkt !! ; o)

Räven har hälsat på och nypit våran Glitter (Ankan) så vi har sorg nu....

2008-09-07 @ 07:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0