Fint väder

Då var de strålande väder igen då ;-)
Behöver jag skriva att jag jobbar då eller?
Men lördag och söndag ska jag vara ledig iaf.
Jobbar i morgon oxå.

Sen skulle jag alldeles ha kommit iväg och pröv rida den där
hästen jag lova jag skulle pröva.
Vad hette hon nu då?
Var de Ida tro?
Hur som hellst är de en nordsvensk iallafall.
Oinriden som jag fatta.
Ägarna ville se hur de fungera att sätta upp någon på henne.

Igår vart de trädfällning ;-)
Vad snyggt de blir och vilken fin hage jag kommer få!
Vet inte men tippar på att halva årsförbrukningen är ner fälld nu.
Ligger i högar och väntar på att släpas hem.
Funderar om jag ska pröva dra hem de med Fjant.
Men de måste torka mer i backen först så inte vi släpar sönder åkern.
Å Tomas premiär bada i ån igår ;-)
Lite skade glädje där från min sida, hi hi..
De var ju liksom inte meningen alls.
Han drutta i när ena trädet luta åt fel håll.
Huggar hjälmen for men som tur var fick han tag på den i tid innan stömmen tog den.
Skönt att få riktigt anstränga kroppen och plågas lite ;-)
Den hagen som blir där hoppas jag även att Nickan
ska kunna gå i utan några bekymmer.
De finns ju gräs där men inget "riktig" bet utan mer som en skogs hage.
De finns att plocka med men inte så näringsrikt.

Missungarna har kisat några dagar nu.
En av dom har ett öga helt öppet!!
Är så gooo...
Men bråkig redan..
Undrar vad de blir för vildar??
Fina är dom iallafall.

I morse vakna jag 05.37.
Hade verkligen behövt sova till kl ringer 06.00.
Men bara stiga upp de,
somnar jag om då så känns de mer som man e död än levande när jag vaknar.
Upp och fixa hästar.
Väcka Apotin som gick fortare än normalt.
Fixa sig i ordning och åka till jobbe.
Jobba 07.30-12.00.
Hem igen..
Ut och gå med Apotin, se till att få i han mat.
Fixa hästarna igen,
dom är alltid sugen de dagar dom fått frukost kl 06.00.
Göra sig i ordning igen för att åka tillbaka till jobbet.
Jobba 15.45-21.45.
Har rast nu och de är skönt vill jag lova :-)
Sen är de bara gneta på sista timmarna innan jag får åka hem
och göra sista passet.
Först ska jag fylla magen med lite mat när jag kommer hem.
Sen blir de natta alla djur och fixa ordning alla säckar hö till i morgon.
Så vid 00.00 i natt är dagen till ända.
Ja så ser mina dagar ut när jag har delad tur..
Men oftast brukar jag somna ganska snabbt och sova rätt bra efter 18 timmars pass.
Å de kan ju vara skönt att få stupa i säng  för jag brukar inte kunna sova när jag lägger mig.
I dag på förmiddagen körde jag och Nea ihop ocn
nu ikväll jobbar jag med Marita.
När man jobbar med folk man trivs med blir allt så mycke roligare och tiden går snabbare.
De känns skönt att stöka av en delad tur då faktiskt.

Nu har jag börja fundera på att semestra i sverige i sommar.
Någon som vet hur de är med att ta med sig hund??
Alltså om de finns stugor att hyra fast man vill ha med sin fyrbente vän?
För hur de än är så är de lättare att ta med han än att få djurvakt för mig :-(
Ser ju att de är ganska många som läser min blogg så någon som har nå förslag??
Eller läser alla inte till slutet??
 Tröttnar på mitten när de mest handlar om häst och jobb kanske..



Kommentarer
Postat av: Anonym

Orkar inte läsa hela nu, imorron så ..=o)

Trevlig helg kusin

2009-04-24 @ 22:15:36
Postat av: Anonym

Orkar inte läsa hela nu, imorron så ..=o)

Trevlig helg kusin

2009-04-24 @ 22:16:05
Postat av: Anna

De brukar finnas stugor som man får ha djuren med att hyra. Vi brukar ha med Alice när vi hyr stuga

2009-04-26 @ 12:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0