Påskafton

Igår blev de nya däck och fälgar.
Ojj vad fin bilen blev.
Trodde knappt de skulle gå att åka efter vägen hem men de
gick över förväntan faktiskt.
Hade ju 15 " innan och nu är de 17 " så den ser maffig ut nu.
Skit snygg enligt mig då.
Ja för de är ju så att svart saab 900 å 9-3 av gamla modellen faller
mina ögon i smaken till 100 %!!
Kanske därför jag har en och trivs så bra med den.
 Helt super nöjd.
 Å de är skönt, inte alls behov av att byta bil.

Nu får jag sluta handla!!!
2 paket från börjes,
2 paket från ellos,
 vitrinskåp,
sulky & rockard,
Däck & fälgar.
Ja nu får de vara nog ett tag.
Hur ska man annars kunna bli miljonär ;-)

Idag är de 13 timmar på jobbet för min del.
De som stör mest är ju förstås att de är super fint väder.
 Alltid då jag jobbar långpass ska solen skina så hemlängtan blir enorm.
Sen när man är ledig är de blåst och nedebörd mest.
Men nästan hellre ledig med skitväder då.

Päls, päls & päls!!
Ja de tycks aldrig ge sig med päls.
Flinga och Dusty är dom 2 som trängs mest och tar för sig hela tiden.
Örly har börja bli tovig och jag har aldrig varit med om de tidigare.
Måste ju vara för pälsen varit så grymt tjock och lossnar snabbt nu.
Jenka har snart fällt klart, hon är så tunn över ryggen nu men inte över magen.
 Örly blir nog snart kul lös.
Han börjar få lite fyr för sig nu.
Å då han inte ska behållas som hingst är de bättre att ta de nu innan
hingst beteendet kommer riktigt.
Annars har lill flocken snart plöjt upp hela åkern!!
 Dom gräver och gräver mest hela dagarna.
 Hö är inte så intressant nu.
Orolig för Nickan blir jag ju förstås då hon blivit så
pass bra sen hon fått gå inne på nätterna för att undvika att
 få i sig hösilars.
De är bara natte tid de serveras nu,
dock fick Nickan vara ute i natt och äta lite av de
men såg inte sämre ut i morse iallafall.
Törs jag säga "tur" elle är hon dålig i kväll då :-(
Tur nog är sista hösilars balen slut nu vilken dag som hellst.
Sen ska väl den risken vara borta.
Sen blir de till att passa för gräs.
Känns skönt att veta jag har en green guard att pröva och se
om de hjälper eller inte.
Alla jag hört har ju bra erfarenhet av de riktiga exemplaret.
Många som prövar kopior som dom gnällt på.
Jag köpte ju en i fjol och den lyckades hon få av sig inom 1-2 minuter.
Bra att jag får hjälp att sysslesätta dom till sommaren,
de förhindrar ju en hel del om dom är i bättre trim och får röra sig.



Kommentarer
Postat av: Linda Edvardsson

Ojoj, va kul o läsa nytt så fort ! =o)

Fick påskhälsning av Wille och hans nya matte , han blir valack på fredag han med..

//Linda

2009-04-11 @ 19:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0