Söndag

Igår när jag slutade var Marie & Hans-Ove hemma hos oss och hälsade på.
Dom hade åkt 4-hjuling :-)
Var nog i kallaste laget igår de.
Sen så kom Matilda,
Å så kom Kenth.
Grabbarna tog hjulingarna och drog ut och åkte en vända,
kom hem jätte skitig :-)

Idag jobbar jag igen..
När jag slutar ska jag ut på galenskap med Maj igen :-)
Denna gång hade jag tänkt få med mig 4 balar och Maj 2.
Så denna gång blire traktor och vagn.
Bara hoppas de går på 5 balar på den,
en bal kan man ha fram på spjutet som tur är.

Så om tid finns efter hökörningen blir de nog ut med någon av hästarna.
Å matte misskötte sig igår och borsta inte en ända häst :-(
Men dom såg ut att vara i "hyfsat" skitigt skick så dom duger nog till idag.
Så de är väl bara hem och tugga päls åxå.
Jag skulle nog bli rik på att sälja päls eller spinna garn ;-)

Misse ungarna växer och frodas.
De märks vem som är pappa för dom är redan bråkig :-)
Börjar bli lite färgväxling på en av de blå så vi får se vad de blir för färg.
De svarta kommer de fram lite mer ränder på svans och ben.
Bara vänta på ögonen nu.
Tror de kommer öppnas tidigt på denna kull.

Nu ska jag ta mig lunch...
Ha de bra alla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0