4.e arbetsveckan inledd



Ja nu står de väl inte på förän vintern är här heller!!
Tänk vad fort tiden bär iväg...
Redan 4.e veckan jag jobbar efter semestern.

Just nu blickar jag framåt mot premieringen.
Flinga har start nr 47 och Dillba 59 tror jag de var.
Dillba är jätte jätte duktig när vi tränar.
Behöver bara ta henne lite i grimman om hon sackar efter så ökar hon direkt.
Å hon står väldigt bra ochså :-)
Traven ökar hon så pass att de blir lite svårt att hänga med på rakt spår!
Flinga fungerar bra ibland och tvärstannar och står still och vill inte röra sig ibland.
Därimot står hon vackert som en liten sago prinsessa ;-)
Så hoppas vi travar hemåt i bollnäs :-)
för de går lättast de!!
Synd min rygg bara jävlas med mig!!
 De gör fruktansvärt ont att springa :-(
Då jag sprungit några varv är de bara sakta ner och gå eller kräkas.
Väljer naturligtvis att skritta och öva på att ställa dom fint då.
Till veckan skall jag fixa fötterna på Dillba och Flinga.
 Dom skall även badas på fredagen.
Spännande värre när Flinga aldrig badat med slangen :-)

Annars händer väl inte så mycke just nu.
Rutinerna börjar sakta men säkert infinna sig igen.
Lika bra de så jag hinner med både jobb, djur och övrigt som skall göras..

I lördags hade ju jag som sagt kalas...
Fick bara saker jag har nytta av faktiskt!!
Annars får man ibland saker man ställer på hylla och sen blir de bortglömt.
Men i år kommer allt till användning!!
Pengar
Lampa
Right 100
Vin
Motor värmar kabel
Handduk med recept
 Likör
Pressentkort mm.

Å en massa fina blommor blev de ju.
Dom står faktiskt i badrummet nu,
ställde in dom där första natten för att rädda dom från kattungarna.
Å dom gjorde sig så bra där så dom fick stå kvar!!
Jag har världens vackraste skithus nu ;-)
 Å de doftar gott där med ;-)

Då allt folk åkt på kvällen beställde vi snabbmat och åt med
Marie & Hans-Ove.
Satt faktiskt uppe i vallhaga och åt maten i mörkret,
men de finns ju några lyktor där som tur var!
Å vad jag saknar forsens brus från malvik märkte jag..
 Älskade att sova till det ljudet där!!
Sen blev de en åktur med Vitaran.
Var upp och glåma läget i norra brynåssjön och stugan där.
Fint där mitt ute i skogen..
Sen tog vi vägen över överbo hemåt och stannade till i skogen vid ormtjärn.
Där var vi ju bara tvugna att pröva lite of road körning!!
Men lite får man ju tänka till för jag vill ju inte ha någon skrotbil med mig hem.
Men vi åkte en del stigar,
Tydligen var de lite trångt såg vi på bilen dagen efter.
Pröva även åka upp för en grusslänt så nu har jag prövat låg 4.an :-)
Bra att testa på så jag vet hur de fungerar den dagen jag behöver den.

Söndagen fyllde Janne år.
Så vi hade turen att bli bjuden på tacos där..
Var länge sen jag åt de tror jag??
Kändes då som så iallafall.
Åkte hem och svira om kläder och drog till skogs med Apotin en sväng.
Så skönt att ha en runda att gå och slippa vända å gå tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0