Ålands hav

 
Dagen blogg kommer direkt från havet, just nu åker vi i stockholms skärgård.
Har haft en lugn och skön tripp på alla sätt och vis.
Söndagar är ju pensionärernas res dag så inge röjfest här inte!
Dock verkar de vara så att ju äldre desto mer orolig att missa nå, kö långt innan allt, dom är nog orolig att missa nå eller inte hinna med som de verkar.
Båten verkar långt i från fullsatt, den tar 1800 pers och de är de inte på långa vägar.
Igår var de liv och rörelse,
idag är de dagen efter och de flesta verkar trötta för de är ytterst lite folk i rörelse! Å tänkas, jag har sovit på båten.
Vid 2 tiden i natt var de knappt en kotte vaken alls,
02.30 så jag kände att de var lika bra att duscha och krypa till kojs för en gångs skull.
Ställde kl och var upp och åt frukost i morse, sen har jag och Tomas gått runt, runt, å runt. Fantastiskt väder så vi satt på soldäck och såg båten lämna mariehamn,
fint, lugnt, skönt och härligt =)
Taxfree har blivit välbesökt!
Pengarna har rullat på denna resa, levt livet i lyx riktigt!
Mat i massor och lite alkohol, 2 drinkar i baren bara =) men mår kanon idag då iaf.
Nu väntar vi bara på att få kliva av båten,
sätta oss på bussen och en lång seg resa hem till mina 4-benta älsklingar där hemma!!
Ska bli skönt att komma hem, men samtidigt var resan väl behövd, måste få släppa alla tider och måsten ibland oxå för att orka med.
Tack till mor, som förhoppningsvis hållt ställningarna med allt där hemma!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0