Hej då axm338

Nu  har jag väl gjort bort mig!!
Sålt saaben :-(
Men men..
Man kan inte ha allt kvar man köper heller.
Men just nu är jag billös själv..
Vitaran blev kortsluten i batteri sen den fick baslåda och steg kopplad.
Vete fan om de blev för mycke åt batteri eller vad som hände.
Inget verkar fel kopplat men bilen var sten död igår morse.
Då var de tur sabben inte var såld så jag tog mig till jobbet 
 och ett nytt grispass på 13 timmar.
Ladda batteri över ett dygn men den orka inte starta ändå :-(
Blir väl till att beställa ett nytt i morgon för bildelar hade inget hemma.
Hoppas då verkligen inte att de är något annat fel på bilen!!
 Då blir jag tokig...
Då har jag verkligen gjort bort mig som sålt saaben!!


SNYGG!!!

I övrigt har helgen bestått av jobb...
28 timmar sammanlagt har jag varit på jobbe sen i fredags.
Som vanligt känns de på.
Å tråkigt när mörkret infaller så tidigt nu igen så jag måste ha pannlampa
på när jag sköter djuren på kvällarna.


I torsagas kom Linda och ungarna förbi.
Å Vilma pröva rida på Fjant.
Synd de inte blev ett kort på dom!!
Fjant har ju haft ryttare på sig en gång på stallgången och en gång blivit ledd
typ 10 m med ryttare på.
Men killen är cool som vanligt!!
Åbleka inte en sekund då Vilma steg upp.
Jag ledde henne först för man vet ju aldrig fast man tror och hoppas de bästa.
Men de hade inte behövts alls.
Fjant skötte sig galant och Vilma var ju duktig att rida så allt gick bra.
Som om han inte gjort annat än agerat ridponny hela livet ungefär.
Pröva trava oxå och de gick bra.
Vilma kunde ju rida lätt så de blev inge dunsa runt trav,
då kan de hända han har kunna reagera annat ju.

Träning av Dillba och Flinga går si så där.
Utom med Dillba förstås...
Hon SKÖTER SIG GALANT!!!
Å snygg är hon att titta på ;-)
Flinga kan ooom hon villlll....
Men när hon inte vill kan hon inget (tror hon)
 Ena stunden går de bra,
nästa är de rodeo och cirkus prinsessan som tar över.
Hon står då väldigt väldigt bra för att bara vara 1 år tycker jag då.
Har inte så höga förväntningar på premieringen på henne.
Jag är ju fullt medveten om att domaren inte gillar att man använder
ej godkända hingstar i avel..
Å Fjant är inte visad så de kommer tyvärr att märkas på siffrorna sen.
Men hoppet finns ju att han ser hennes fina sidor ändå.
För nog ser hon bra mycke bättre ut än många av sina jämnåriga.
Dillba ska jag ha bra poäng på,
så är de bara,
punkt slut färdig diskuterat!! ;-) 




Liten Mango har ju som sagt åxå flyttat..
Go bubben..
I morse fick jag en glädjande nyhet från dom,
han hade sovit sängen i natt :-)
Skönt..
Om man tänker efter så måste de ju vara en sådan enorm omställning att
flytta för en liten kattunge..
Inte undra på de är skärrade, förtvivlade och skygga några dagar i sitt nya hem..
Men jag tror de kommer gå bra och att dom får en trevlig liten kompis.
 (eller hur Marie, Sixten var ju extremt skygg några dagar)

Detta var uppdatering för de senaste dagarna då..
Intressant??
Näää..
Men de är så när jobbet kallar, inte mycke annat som händer då e..

Kommentarer
Postat av: Linda Edvardsson

Vart ser du att saaben e snygg?? Jag ser inget.; o)

Jösses vad du bygger förhoppningar om Dilba , nu blir man ju skakis..E du bättre i ryggen?? =o)

//Kram

2009-08-09 @ 23:03:48
URL: http://www.trollans.com
Postat av: Marie

Ja Sixten va grymt skygg dom första dagarna men nu är han världens goaste :)

2009-08-13 @ 15:08:09
URL: http://marieivarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0