Paradis

När jag fyllde år fick jag pengar till en resa av min lilla syster..
Resan är beställd och vi kommer att åka min favorit båt,
BIRKA PARADIS...

Helt klart den båten jag gillar bäst,
den är  fin och dom har bra mat,
lagom med nöjen och inte bara fylla och stök.

Jag och Tomas besrämde oss för att åka,
och efter lite stök och bök lyckades vi även få med Marie och Hans-Ove.
Var ju trots alla hon som bjöd på resan så då tycker jag hon ska med åxå!!
Men med dagens båtbestämmelser var de ju inte bara att åka,
nya regler från nu i sommar,
23 års åldersgräns!!
Typiskt..
Vi skulle få så lov att åka själva...
Men med lite telefon samtal och en smula tur så fick jag dispens att ta med min
"lilla 21 åriga syster" och ansvara för henne under hela resan..
Löjligt värre..
Så nu får jag väl ha na i koppel så hon inte börjar bråka på resan ;-)

Å så djurvakt lyckades jag oxå fixa..
"Stackars mamma" får fixa allt själv, fullt upp lär hon ju få :-)
Som tur är har hon några att ringa om de skulle köra ihop sig!!
De är ju inte bara komma in i alla de rutiner de är med att sköta om
-10 hästar
- 5 kaniner
- 9 katter
- 1 sköldpadda
- 1 hund
+ hennes egna hundar.
Men huvudsak alla får mat och tillsyn så lär de gå bra.
Men tur nog lyckades jag övertala henne att ta en semester dag :-)
De behöver du mamma!!!
De skall ses över och matas å vattnas djur morgon, lunch å kväll, smörjas och medicin.
Kusmedel, muckas hästskit och kattlådor, ut och gå,
låter inte mycke men de tar sin tid.
Joline börja ju oturligt nog att löpa, (skit oxå)
Men då var Lena snäll och lova ta henne så nu hoppas jag verkligen inte Saga drar igång..
Löptik + hanhund = ingen bra ide.
Men allt måste lösa sig om de skulle bli på de viset.

Annars så jobbar jag ganska mycke nu igen...
 Fram till torsdag, sen går jag på en liten semester på 10 dagar.
De gillar jag!!!

Nu kan jag väl inte skryta med att jag har mycke bete kvar heller.
Men mata hästarna med hö härom kvällen när de regna så,
tänkte de var bra för magarna att få lite torrt.
Hästarna tyckte annat och åt inte ens hälften.
Har en totalt nerbetad hage nu,
och en dom betar i på dagtid,
En hage spar jag till resan så de finns bra med mat då så mamma slipper jaga hästar.
Sen har jag ju hagen nere mot ån där dom får gå och beta då jag är hemma.
Så nog finns de bet ännu men de växer dåligt så om några veckor är de nog dåligt.
Har även stängt vid järnvägen åt de stora men dom har inge intresse just att vara där.
Dom lär väl ha så dom klarar sig i sin hage då.

Dillba har varit en helt annan häst sen premieringen,
hon liksom kommer fram och ska bli kliad nu :-)
Å inte springer hon iväg direkt man närmar sig heller!!
Så nu är hon ju som man vill att en häst ska vara.
För de är inte kul att lägga massa energi och bli irriterad på att jaga häst,
 innan man ens har gjort de man ska..

Nu blir de nötter....
gött...

Kommentarer
Postat av: Marie

haha ja, glöm inte kopplet när vi ska åka ;) kul ska de bli!, men jag gruvar mig för bussresan dit och hem..

2009-08-18 @ 21:10:37
URL: http://marieivarsson.blogg.se/
Postat av: Linda Edvardsson

Falun 17 okt, Delsbo 24 okt.

2009-08-21 @ 11:18:37
Postat av: Linda Edvardsson

Haha nu läste jag dagboken, Dilba talar ju om för dig att jag gillade att bli donad o fixad o få åka på nå spännande!! MERA MATTE !! Så anmäl nu då ;o)

Pussa na från mig.

2009-08-21 @ 21:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0