Till salu?

 

Ja nu funderar jag starkt på att sälja pärlan ;(
Jag har varken behov av eller användning för 2 bilar ju.
I övrigt är jag nöjd med min nya bil, går ju inte jämföra dessa bilar alls.
Saab:en är ju helt klart den skönaste att åka i, mina ögon.s favorit bil!!
Men Vitara:n fyller mer funktionen efter dessa skit vägar vi har här omkring.
Den är en bra bruks bil både i skogen och på vägen, dessutom en bra drag bil.
Saab:en är ju mer en "sport" och fin åkar bil på asfalterade vägar.
De känns på att sälja den då den trots allt bara gått 14000 mil!
Men känns ännu mer att köra sönder den efter lillbo vägen :(
Har man inte rätt till farbar väg när man betalar nästan 4500 kr/år?
Tydligen inte!!
Vägen är fruktansvärt dåligt skött här och bilarna ruskar sönder.
Jag som inte ens åker 800 mil om året ska inte behöva byta fjädrar, dämpare och stag på bilen varje år!!
Dax att börja säga i från nu kanske??
Vitara:n är ju en bil som skall klara detta lite bättre, men ska man behöva byta bil för att kunna åka fram å tillbaka till jobbet??
Egentligen inte..
Men vad gör man då?

Kommentarer
Postat av: Linda Edvardsson

Man går på vägmötena och klagar..;o)//Linda

2009-08-02 @ 13:06:28
Postat av: jennie

de hjälps inte!!! alla pengar å underhåll till lillbo där bara... bara lovar å lovar, fogden sa dom skulle hyvla vägen igår måndag när vi ringde å gnällde förra veckan. Pyttsan för den hyvlingen!! Hyvel jäveln åkte förbi med bladet i luften!!!

2009-08-04 @ 21:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0