13.17 kom samtalet jag väntat på...

Ja falun ringde och lämna rapport.

Dom ville hellst ha Apotin kvar en natt till.
Men han mådde väldigt dåligt och var fruktansvärt stressad!!
Vägra äta...
Var nog fortfarande lite drogad.
Han flåsa konstant hela tiden, hon undra om han flåsa ofta?
Nej ALDRIG så nu förstod jag hur dåligt han mådde.
Jag ville ha hem honom direkt.

Jag undra vad orsaken var att dom ville ha honom kvar? 
De var främst pga att systemet skulle komma igång igen, äta och skita.
Men jag svara bara att ni inte kommer få i honom någon mat.
Nä de trodde inte hon heller.
Jag fråga om de var någon fara för sårets skull?
Men nej de trodde hon inte.
De var sällan de blev nå med de.
Diskution fortsatte och mitt argument var att Apotin trots allt har de bättre hemma!
Där han kan stressa ner, äta, vara i lugn och ro och mår bra.
Veterinären höll fullständigt med och sa att om han ändå inte äter här har han de bättre hemma :) Om något skulle hända har vi Öjvind 30 min i från och falun 1.5 timma och nå så akut trodde hon inte de skulle bli så vi inte skulle hinna tillbaka.
Så de blev till att slänga sig i bilen :)

Väl framme fick jag nästan en chock när Apotin kom :(
jag har ALDRIG någonsin sett en så stressad hund!
Synd de skulle vara min egen jag skulle behöva se i detta skick!
Han flåsa så ögonen höll på ramla ur, trodde knappt han fick luft!


Men han satt sig direkt i mitt knä :) På salen i falun..


Matte ta mig härifrån!!! NU!!!

Bil resan hem lät han lika tills vi kom ur stan och ut på vägen hem.
Då slappna killen av, vi låg bak i 9-5:an,
han höll fast mig med sina tassar,
kröp tätt intill,
 la sig på mig med skallen,
tvär somna och snarka :)
så underbart skönt att höra dessa snarkningar!

Nu har vi lite eftervård att fixa här hemma,
dock är Apotin lite tagen av situation,
extra vaksam, l
ite flåsig och lätt skvittig.
Drogerna har väl inte gått ur kroppen än heller,
å klart de måste kännas en hel del att nyss haft buken upp skuren och sen inte ha någon medicin mot smärta.
Nu är de garanterat mardrömmar på g!!
Hua Hua, vad han lever rövare nu!!

ÄNTLIGEN HEMMA!!!


Ligga mattes knä...


Så skönt att vara hemma..


Mys pys... Hålla fast matte ;-)


Apotin, husse & Gubben..


Är så trött och avslappnad nu...

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Ja ni får krypa ner i sängen nu och krama varandra, tror ni bägge behöver de efter den här pärsen!! Så skönt att allt gått bra trots allt, förstår precis hur du mått. Alla känslorna kom tillbaka...

Sov gott så ses vi i morron!!!

2009-12-03 @ 23:09:29
Postat av: Jennie

Men Lena :) inte får han stiga upp i sängen :( nej då, vi har bäddat på köks golvet, madrass och täcke, Apotin.s bädd å så han och jag =) Får inte han ligga på sin ordinarie plats så får inte jag heller! ;) jag förstår dina känslor kom tillbaka, men tur i oturen att Bamse fick så jag varit konstant orolig för magomvridning, annars har jag aldrig reagerat så snabbt å då har jag inte fått äran att ligga på köks golvet med snark kungen i natt :)

2009-12-03 @ 23:30:58
Postat av: Malin

Skönt att han är hemma igen!

2009-12-04 @ 10:47:41
Postat av: Anna

Nu är både matte o hund glada när de på hemma plan igen =)

2009-12-04 @ 15:58:19
URL: http://www.nogg.se/AnnaSall
Postat av: Jennie

Ja nu börjar vi båda slappna av och må bra igen :)

2009-12-04 @ 19:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0