Annandagen hemma

Idag har vi firat jul med mamma.
Bjöd på tacos iställe för jul mat, man liksom tröttnar fort på dessa prins korvar, kött bullar och övrig hund mat som serveras till jul.
Ris a la malta med blåbärs soppa blev de dock!
Så var Lena och Janne upp en vända oxå, hör inte till vänligheten att vi inte firar jul ihop, men de blev så i år.
Får fira nyår tillsammans iställe med tanke på att nyår tillbringas i hagen med hästarna.
Nyår utan Nickan bör bli ganska lugn för mina hästar, var ju bara hon som var liv rädd för dessa raketer!
Sen kom Marie och Hans-Ove upp, de blev pizza och kort spel, en kort Yrig promenad med Apotin och Elsa, för fy vilket snö väder de blev idag! Kom rätt så mycke snö.
Sen tog Tomas och Hans-Ove en tur med Zetor och ploga, var nog tur de för Plogbilen hade gått mot woxna så de var en rejäl Plog kant för att ta sig ut på vägen.
Sissi har nog åkt på hov böld igen :( hon har halta till och från nu igen någon dag.
Sätter hellre ner tån än trakten på höger fram.
Var en böld bak i trakten sist, tråkigt när de ska vara nå jämt!
Nu ikväll syntes de nästan inget att hon var halt.
Funderar starkt på bygga helt nytt stall, är ganska många som frågat över stall plats den senaste tiden. Å varför inte egentligen?
Få in någon kr iställe för bara utgifter.
Men pappers sverige gör de inte så lätt...
Men funderar gör jag ju!
Har även en ganska klar bild hur de skulle se ut oxå redan.
Största bekymret är ju underlaget, platta eller inte.
Finns ju fler alternativ på marknaden nu.
Tur de är vinter så jag inte hastar sta och börjar bygga direkt :)
Ett litet byggd kommer dock att påbörjas så snart jag hinner.
De ska bli en fristående sadel kammare.
De är så tråkigt med foder bland sakerna, allt blir Bösigt och skräpigt direkt!
Lite synd för jag är så nöjd att ha de så som jag har de med sakerna nu. Men samtidigt kanske de är bättre med ett mindre utrymme som skulle kunna värmas upp för sakernas skull.
Men bygger jag nytt stall har jag ju lill stallet att göra sadel kammare av så vete katten hur de blir =)
oj oj, veligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0