Första dygnet hemma...

Allt har fungera precis som de ska hittills!
Igår kväll åt Apotin och bajsa lite så den biten fungera. I
dag har han fått penicillin 2 gånger och ätit burk maten han fick 3 gånger,
dock har han inte bajsa än idag.
Men han var ju tömd på tisdagens mat och sen inte ätit på 2 dygn,
så jag kan säga han inte ätit egentligen sen måndag kväll,
så de är väl inte bara skita då heller!!
Får se om de blir något senare ikväll, då ska han även få pröva på lite blötlagda kulor.

Såret tycker jag ser bra ut, tror det är 17 eller 18 stygn dom sytt med,
så de är ingen titthåls operation dom gjort precis.
Han verkar inte ha speciellt ont heller med tanke på vad han gått igenom,
han tar de lite lugnare än vanligt och ser något försiktig ut bak när han går,
men i övrigt börjar han bli mer och mer sig lik :)

Så jag hoppas och tror, även om de är tidigt att säga nå,
men de känns som att de här kommer bli bra!
Han är lite mer vaksam vart vi tar vägen nu,
han har ju aldrig brytt sig förr men nu har han åtminstone lite koll på vart vi tar vägen och vad vi gör, säkert lite orolig för att bli lämnad igen.
Vi har bädda på köksgove, så mysigt så :)

i natt var de jag som var på hel spänn, minsta lilla ljud och jag flög upp!
Även om jag kände att Apotin hela tiden låg på mig blev jag orolig.
Men sen vid halv 5 i morse däcka även jag,
var säkert för jag viste Tomas snart skulle upp så jag slappna av.
När Tomas steg upp strax efter 5 låg Apotin så lugnt och sov på mina ben så Tomas hämta inte ens matlådan i kylskåpet :)
han ville inte störa oss :)

Jo, en annan sak...
Jag lova ju göra något vettigt för Nickan pengarna,
jag sa ju att de pengarna skulle komma till nytta för att hedra henne och för att få ett nyttigt minne för att bli påmind om henne och som kunde hjälpa de andra hästarna.

Sagt och gjort!
Jag bestämde mig för att köpa en HORSE CAM!!
En sån där ÖvervakningsKamera som jag kan ha i transporten och i boxen vid ex fölning och sjuk häst, idag kom den :)
så nu kan jag filma å ha koll,
lcd monitorn är ju trådlös om man vill använda den så eller via ström.
Lämpligt värre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0