"Ledig dag" snart jul.

Min lediga dag innan jul är här, jag skulle ha åkt och köpt julklappar idag. Men de blev städning och bädda rent i sängen iställe. Jag ska ju ändå inte umgås med någon i jul så jag känner ingen panik att köpa klappar än heller! Ja sist jag skrev hade jag lite att fundera på. Jag fundera klart ganska snabbt! De gällde ett Shettis sto, svart 4.a åring till ett kanon pris. Jag bestämde mig för att köpa henne i lördags så hon blev bokad! Igår fick jag mail av ägaren att hon sålt henne i söndags då hon sålde den andra. Hon påstod att hästen i fråga inte kunde vara själv trots att hon tidigare sagt att de gick bra! De var 6 dagar de rörde sig om att hon skulle vara själv. Klart jag undrar hur dom märkte att hon inte kunde vara själv när dom inte ens pröva? Hon blev ledsen när dom lasta den andra så hon fick följa med, ja de låter väldigt lustigt måste jag säga!! Allt var så lustigt med alltihop så de var nog inte meningen att de skulle bli en till trots att de fattas en svart i flocken. En vilt främmande kvinna ringde och gav mig ett kanon erbjudande, trots att jag inte har köpes annons ute. Allt lät för bra för att vara sant!! Dum som jag var trodde jag på de... Blåst blev jag oxå!! Efter att ha sett bilder på detta enormt vackra sto ville jag ju ha henne och planera i minsta detalj över hämtning, hop släpp osv. Så besviken var bara förnamnet när mailet kom att hon var såld :( tycker redan jag tagit henne till mitt hjärta på nå vis... Men men, världen är full av konstigheter!! Min känsla är dock att de som köpte henne såg en chans att tjäna pengar iome att hon var så billig, å att hon snart kommer att vara till salu för att tjäna lite pengar på! Men hoppas jag har fel för en gångs skull... Men nog kommer jag ha lite koll fram över och se om jag hittar JEWEL AV FRIHETEN på annons. Just en fin julklapp må jag säga!! Fortsättningsvis ska jag inte vara så lätt lurad och blå ögd och tro på okänt folk. Nu har jag skrivit av mig och går vidare, nöjd och glad över de vackra hästar jag redan har...

Kommentarer
Postat av: Linda Edvardsson

Ja är det samma som köpt hennes föl så lär hon vara till salu snart...Inte nåt jag skulle sälja till iaf...Men lugn du , det finns MKT bättre stammade vackra ston till salu, kanske inte lika billigt men du vinner nog på o betala nån tusenlapp mer om du ser till framtiden..

//Linda

2009-12-22 @ 13:40:48
Postat av: Jennie

Ja nu var de ju inte jag som leta häst som tur var! :) de var dom som köpte 2 åringen, annan stam som köpte henne. Inte tycker jag precis de var dåliga föräldrar på henne, pappan var ju premierad på 41 p och utställd på 42 p, mamman premierad på 42 p och utställd med 43 p, och själv hade hon 39. De var ju MYCKE roliga färger bakåt :) Men men, jag var ju inte ute efter någon egentligen men inte så snällt gjort! Tur de finns seriösa säljare till den dag de är dax för fler =)

2009-12-22 @ 15:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0