2.a vaccineringen gjord

Ja då har vi haft veterinär besök nr 2 på farmen detta år.
Örly, Flinga, Sissi & Tepee har fått stelkramps spruta denna gång.
Tepee är bra i sin rygg nu, skönt de..


Stackars lilla Vide kissen blev av med sina kulor oxå :-(
Kände att de var dax för de,
hade tänkt vänta tills han blir lite äldre.
Men med fina flickor i huset och en kille som är könsmogen
kan de bli bekymmer!!
Han har markerat inne på ved lådan 2 gånger,
bråkar med flickorna så hårtussarna rykt så de fick bli så här.
Allt gick bara bra.
Gjorde som vi brukar och fixa de hemma på köksbordet :-)
Skönast att göra de som går hemma så slipper dom stressa
och åka bil i onödan.
Sen fick han ligga på värmegolvet och vakna till lite.
Senare på kvällen var han den lilla busiga goa katten igen och
inte den dryga skrikiga bråkstaken.


Idag är de alla hjärtans dag....
Har man dessvärre inte märkt av alls..
Har väl inte några förväntnigar på den dagen heller men något
oförväntat hade ju varit kul ändå måste jag säga..

Det är en sån här piss tur på jobbet idag igen,
13 timmar är väldigt väldigt långt när jag jobbar.
Sen blir de så mycke att göra hemma när man väl slutar.
Allt som annars görs på dagen är kvar till sena kvällen.
De ska muckas och donas i drifterna i mörker,
pann-lampa är bra men kan inte
jämnföras med dagsljus trots allt..
Jag börjar väl bli gammal för jag tycker faktiskt de är tröttsamt
att hålla igång 18 timmar i ett sträck nu för tiden.
Å sen jobba dagen efter är pyton!!
Kanske går de lättare när de går mot sommar nu..

Annars händer inte så mycke just nu...
De är de vardagliga med djuren och jobb som tar den mesta tiden.
Börjar bli dax att börja om med häst fötter igen,
så jag hoppas på varmare väder.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0